Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Něco na způsob animačního Pony Creatoru
#6
2D obrázky jsou už dneska trochu pasé Pinkiesmile 3D brýle nasadit..:

[Obrázek: bmpwork_anaglyph_stereo_test_by_elfman83ml-d4musag.gif]

Schválně jsem zkoušel hledat na netu podobný software.. Ano, existuje třeba konvertor 2D filmů na 3D (nejen od eDimensional), pokud máte přebytečných 50$, a také je zde spousta freeware, které skládají dvě 2D fotografie do 3D.. Ovšem, ty dvě 2D musíte složit sami (každý objekt na scéně má trochu jiný posun) a to není žádná sranda.. můžete použít třeba Cinema 4D, kde si naskládáte na scénu 2D polygony, do nich vytvořené obrázky a pak hýbete kamerou.. ale přijde mi to složitější (=musíte toho udělat mnohem víc). Já patřím k zastáncům jednoduchosti.. je pro mne přehlednější, když se podívám na 20 řádků skriptu, kde hned vidím, co to dělá, než když musím projíždět 30 oken, abych si dal dokupy, jaký bude výsledek..

S tímhle to není tak snadné, že byste si něco naklikali, a jde o to si s tím vyhrát, ale možnosti prakticky neomezené.. namalujete si model (uznávám, že mé posouzení jednoduchosti je trochu zkreslené viděním člověka, který kreslil v děství animované sprity příšerek do Dooma Ajsmug), zanimujete ho (opět mi přijde jednodušší dělat ve 2D než 3D, v Doom editorech jsem válel, v Quake editoru jsem nezvádl skoro nic Twilightoops) a necháte ho chodit ve 3D.. S trochou cviku to je otázka 10 minut..

Zkoušel jsem nedávno dělat 1 scénu (1 obrázek) ve 3D ručně (nechápu, jak mě taková blbost mohla napadnout Rainbowlaugh).. Páral jsem se s tím hodinu (bez nějakých extra nástrojů, čistě jen v kreslícím programu) a výsledek celkem žalostný.. Pinkiesmile

Zde např. animovaný model s animovanou texturou:

[Obrázek: animated_texture___drawing_bones_by_elfm...4jjb8w.gif]

Celá takhle "krása" vyžadovala na již hotovém modelu (ať už sebe víc blbějším) vytvořit 2 klíčové snímky (mezi kterými se již zbytek dopočítal), a napsat si dávkový soubor v jazyce BATCH (obyčejný CMD Příkazový řádek ve Windows). 30 minut poprvé, pár vteřin při každém dalším pokusu (skript dal nejvíc práce).

Protože celý ten balík nesmyslů, co jsem napsal, je plně modulární, nezáleží na pořadí funkcí a lze je libovolně řetězit až do zblbnutí, takže s velkou dávkou nervů Vám tam postava bude tancovat (s tím bude nejvíc práce, ale defakto jde o to nakreslit jen 2D textury pro jednotlivé kosti pro každý úhel, ze kterého se budete na postavu dívat - všimněte si, že třeba ve FIMku, když se postava otáčí, tak má všudy všeho 3-4 snímky; pak už jen přesunujete kosti po ploše), okolo ní bude obíhat všesměrové světlo (jedná se o velice efektní blbinku, ke které stačí jen správně nakreslit výškové mapy), které ji bude nasvětlovat přes BUMP mapping, na pozadí poběží "film" a celé se to převede ještě do 3D stereo obrazu..

Je to trochu jiný přístup než když si všechno naklikáte a naposunujete v okýnkách, ale zase výhoda je, že když děláte 20 následných efektů po sobě, a potřebujete to celé opravit, vyvarujete se takovým věcem jako "ty jo, kolik % jsem tam měl minule?".. Věřím tomu, že spousta lepších animačních programů tyhle možnosti má, otázka je efektivita, protože se k nim většinou musíte prohrabat spoustou nabídek (druhá věc je, že nejsou zdarma a jistě si všichni jak tady jsme všechno poctivě kupujeme, že? Rainbowlaugh). Přeci jen, když Vaše možnosti závisí na tom, co si kde můžete naťukat do okna, časem zjistíte, že Vám tohle přestává vyhovovat, nebo něco potřebného nejde vůbec udělat a nebo se k tomu dostáváte dost krkolomně.. Nejsem zastáncem Linuxu proti Windows, i když by se to tak mohlo zdát, ale prostě stará generace, co vyrostla na Promptu a je zvyklá programovat, má trochu jiné představy o rychlosti práce.. Ajsmug


A samozřejmě, nepochybuji, že většina lidí má výkonné super počítače, ale pracovat v programu, který se hrabe i na 2 GHz procesoru (natož na mém staříkovi) se fakt moc efektivně nedá.. Twilightoops

Navíc, psaní DOSových příkazů brzy stejně padne, až bude hotový GUI skriptovací back-end..
DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět


Příspěvků v tématu
RE: Něco na způsob animačního Pony Creatoru - od Martin - 19.01.2012, 15:35
RE: Něco na způsob animačního Pony Creatoru - od Mondrogar - 25.01.2012, 03:06

Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)