10.12.2013, 20:58
Možno nie som ten najkompetentnejší na túto odpoveď a v živote som nič s automatom neriadil, ale prečítal som o tom kvantum teórie, tak sa aspoň trochu pokúsim prispieť
Ono totižto nie je automat ako automat. V základe môžme automaty rozdeliť na štyri skupiny:
- Klasické planétové s hydrodynamickým meničom
Niečo extra pre Martina:
-Dvojspojkové, DSG
-Plynulé (variátory)
Niektorý ľudia tvrdia, že DSGčka a Variátory sú v honbe za čo najnižšou spotrebou nastavené tak, že pri kľudnej jazde motory, hlavne naftové, podtáčajú čím znižujú životnosť všetkého možného čo sa v nich nachádza. Či je to pravda, vážne netuším, musel by som sa v niečom takom odviezť a na to som ešte akosi šťastie nemal
-Robotizované
No, a vlastne väčšina tých vecí Ako sa správať k automatom platí hlavne pri tom prvom type, teda klasickej automatickej prevodovke s hydrodynamickým meničom.
Napríklad sa tvrdí, že s automatom sa nedá, alebo dá len veľmi slabo, brzdiť motorom.
To sa nedá len pri hydrodynamickom meniči pretože ten nedokáže v opačnom smere preniesť toľko krútiaceho momentu. Ostatné prevodovky majú klasické aj keď elektronicky ovládané spojky a minimálne v manuálnom režime brzdiť motorom dokážu.
Taktiež to skrátenie životnosti súvisí hlavne so spojkami a pásovými brzdami v klasických automatoch. Ostatné prevodovky tým netrpia, lebo nič také nemajú.
A čo teda skracuje tú životnosť klasickým automatom?
-Najčastejšie je preraďovanie keď sa auto ešte hýbe, či už z D do R alebo nebodaj do P, prevodovka vtedy musí ešte aj brzdiť celé auto a to jej vážne dobre nerobí.
-Pomalé preraďovanie z P do D. Je lepšie to spraviť rýchlo lebo v opačnom prípade prevodovka zaradí najprv R a až potom D, čo samozrejme opotrebováva celý mechanizmus.
-Taktiež nepoužívanie ručnej brzdy; auto v P drží len na jednom kúsku želiezka vrazenom medzi zuby a to naozaj nie je určené na držanie celej váhy auta, v kopci už vôbec nie.
-Prudké rozbehy a časté využívanie kick-downu kedy ešte ani nenaskočí prvý stupeň a už sa radí druhý, teda spojky úplne nezopnú, brzdy nezabrzdia a celá prevodovka sa točí bohvieako, ale hlavne, že pneumatiky pískajú....
-Zbytočné "manuálne" radenie, kedy človek stále vaklá jazdným voličom medzi D, 3, 2...
-Ale aj ak prevodovka neustále preraďuje medzi dvoma stupňami pretože rýchlosť nie je ani taká ani maká. Ideálnym príkladom je 50-ka v meste. Väčšina prevodoviek bude stále radiť medzi 3 a 4. Vtedy je lepšie obmedziť prevodovku voličom na 3, prípadne ak nič také prevodovka nemá, tak radšej zvoliť manuálny režim.
Ale ešte raz: všetko toto platí len pre klasické automaty. DSGčka od Volkswagnu fungujú inak a väčšinou týchto neduhov netrpia.
Uf, trošku som sa rozpísal
Ak by sa stalo, že som niekde urobil chybu alebo napísal nepravdivú informáciu, dajte mi prosím vedieť. Nerád by som šíril dezinformácie ďalej
Ono totižto nie je automat ako automat. V základe môžme automaty rozdeliť na štyri skupiny:
- Klasické planétové s hydrodynamickým meničom
Niečo extra pre Martina:
-Dvojspojkové, DSG
-Plynulé (variátory)
Niektorý ľudia tvrdia, že DSGčka a Variátory sú v honbe za čo najnižšou spotrebou nastavené tak, že pri kľudnej jazde motory, hlavne naftové, podtáčajú čím znižujú životnosť všetkého možného čo sa v nich nachádza. Či je to pravda, vážne netuším, musel by som sa v niečom takom odviezť a na to som ešte akosi šťastie nemal
-Robotizované
No, a vlastne väčšina tých vecí Ako sa správať k automatom platí hlavne pri tom prvom type, teda klasickej automatickej prevodovke s hydrodynamickým meničom.
Napríklad sa tvrdí, že s automatom sa nedá, alebo dá len veľmi slabo, brzdiť motorom.
To sa nedá len pri hydrodynamickom meniči pretože ten nedokáže v opačnom smere preniesť toľko krútiaceho momentu. Ostatné prevodovky majú klasické aj keď elektronicky ovládané spojky a minimálne v manuálnom režime brzdiť motorom dokážu.
Taktiež to skrátenie životnosti súvisí hlavne so spojkami a pásovými brzdami v klasických automatoch. Ostatné prevodovky tým netrpia, lebo nič také nemajú.
A čo teda skracuje tú životnosť klasickým automatom?
-Najčastejšie je preraďovanie keď sa auto ešte hýbe, či už z D do R alebo nebodaj do P, prevodovka vtedy musí ešte aj brzdiť celé auto a to jej vážne dobre nerobí.
-Pomalé preraďovanie z P do D. Je lepšie to spraviť rýchlo lebo v opačnom prípade prevodovka zaradí najprv R a až potom D, čo samozrejme opotrebováva celý mechanizmus.
-Taktiež nepoužívanie ručnej brzdy; auto v P drží len na jednom kúsku želiezka vrazenom medzi zuby a to naozaj nie je určené na držanie celej váhy auta, v kopci už vôbec nie.
-Prudké rozbehy a časté využívanie kick-downu kedy ešte ani nenaskočí prvý stupeň a už sa radí druhý, teda spojky úplne nezopnú, brzdy nezabrzdia a celá prevodovka sa točí bohvieako, ale hlavne, že pneumatiky pískajú....
-Zbytočné "manuálne" radenie, kedy človek stále vaklá jazdným voličom medzi D, 3, 2...
-Ale aj ak prevodovka neustále preraďuje medzi dvoma stupňami pretože rýchlosť nie je ani taká ani maká. Ideálnym príkladom je 50-ka v meste. Väčšina prevodoviek bude stále radiť medzi 3 a 4. Vtedy je lepšie obmedziť prevodovku voličom na 3, prípadne ak nič také prevodovka nemá, tak radšej zvoliť manuálny režim.
Ale ešte raz: všetko toto platí len pre klasické automaty. DSGčka od Volkswagnu fungujú inak a väčšinou týchto neduhov netrpia.
Uf, trošku som sa rozpísal
Ak by sa stalo, že som niekde urobil chybu alebo napísal nepravdivú informáciu, dajte mi prosím vedieť. Nerád by som šíril dezinformácie ďalej
I am a colorful magical butterfly