Hodnocení tématu:
  • 2 Hlas(ů) - 4.5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auta
#51
Tak vyjíždění pozadu praktikuje dan priban s trabantem celkem často, i když občas mu nepomohlo ani to
Odpovědět
#52
Martine, ale srovnávat škodu 125L s Mercedesem nejde, protože jsou to dvě naprosto rozdílné koncepce a i chování na vozovce je úplně jiný.
Škoda 125L - motor za zadní nápravou, pohon zadních kol
Mercedes - motor vepředu, pohon zadních kol
Meďák ( a všechna auta stené koncepce): Při prokluzu zadních kol a natočeném volantu dochází takřka okamžitě k "utrhnutí zadku" a vůz jde "dveřma napřed". To je právě výhoda zadního náhonu (s motorem vepředu) , že je i v kritických situacích pořád ovladatelný (pokud to řidič umí) a průšvih lze zvládnout řízeným smykem - driftem. A neměj obavy, funguje to i do kopce v malý rychlosti. Podmínkou je samozřejmě agregát, co dokáže kola utrhnout...atmosférický dieselový dvoulitr to samozřejme nesvede ani na ledě. Rainbowlaugh
Odpovědět
#53
Já ale Mercedes nikdy neměl, tak jsem uváděl jako příklad jen škodovku (zadní náhon, motor vzadu, odlehčený předek, tudíž problém se zatáčením).

Motor vpředu, který zatíží přední kola a zlepší tak zatáčení by v takové situaci byl lepší (a nebo to řeší ty zmíněné pytle s pískem - a nebo pasažéři v kufru Pinkiesmile ).

Jenom bych měl strach, že bych takové auto nezvládal v krizových situacích. U zadokolky by to taky chtělo použít drift, stejně jako u předokolky, ale přední náhon je si myslím pro začátečníky lepší (alespoň co jsem tak koukal na Primě v Autosalonu, moc dobrých driftérů se tam nenašlo - s předokolkou to dovedu i já, jenom to jde špatně na suché silnici).

Z tohoto důvodu se mi jeví jako všechno na jedné nápravě lepší (nemusím řešit nedotáčivost, záběr ani zatáčení - motor vpředu, náhon na zadní, pokud je lehký zadek, je asi také dost problematický - ale jak říkám, Mercedes jsem neměl možnost vyzkoušet, třeba bych změnil názor).
DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět
#54
Já samozřejmě nikdy netvrdil, že zadní náhon je pro začátečníky. Twilightsmile Rozhodně ne a rozhodně auto, jako je bouriho, nebo moje benzínová W124. Jsou to auta bez ESP, zadek se na nich utrhne velmi rychle (určitě to tedy platí o mojí W124, která má 162kW) a v hodinách můžeš skončit ve zlomku vteřiny...no a s tím už nenaděláš nic...
Avšak dnešní auta (včetně mercedesů od roku 1999) se zadním náhonem jsou vesměs vhodná i pro začátečníky. Vyvážená 50:50, BAS, ESP, velká hmotnost - to vše udělá i ze zadokoly naprosto neutrální auto a s dobrými pneu opravdu nebudeš mít se zadním náhonem problém. Naopak - jak jej raz zkusíš, už nebudeš chtít nic jinýho. A nemluvím samozřejmě pouze o mercedesu, ale o zadokolce obecně. Raritywink
Já měl desítky různých aut (vzhledem k tomu, že skoro 12 let tahám auta z Německa) a myslím, že platí obecný zjednodušený pravidlo:
přední náhon = neutrální až nedotáčivý
zadní náhon = neutrální až přetáčivý

Zcela jiná a asi nejzáludnější kategórie je pohon 4x4. Pochopitelně myslím permanentní čtyřkolku, jako impreza nebo quattro. Neplatí to pro systém Haldex.
4x4 Ti dodá hodně sebedůvěry, hodně moc si nechá líbit, ale jak to jednou přepískneš, už není pomoci. Rainbowlaugh
Odpovědět
#55
Stačí nemít v hlavě na*ráno a nemít obě ruce levé a zadohrab je v pohodě i v zimě. Pinkiesmile

Pony-Motronic: Ta W124 je krasavice, gratulace. Taková E500 by udělala velký kus parády i dnes.
Get rich or die trying.

Odpovědět
#56
Přesně tak. Pokud člověk není tele, není důvod se zadního náhonu bát. A díky. E500 je už samozřejmě jiná kategórie, ale netroufám si na ní. Twilightsmile
Odpovědět
#57
Tak na hodiny nepotřebuješ 162 kW Pinkiesmile Stačí být ono mladé tele a vyrobíš i se stařičkou škodárnou skoro dvojité. Vjel jsem do křižovatky jako hovado (poprvé na sněhu), takže jsem nejdřív udělal půl otáčky jedním směrem, to jsem zdánlivě vybral, načež jsem logicky udělal piruetu opačným směrem, otočky jsem nepočítal, na to zrovna člověk nemyslí. Je zvláštní, jak mají někteří lidé tolik štěstí, že když se jim něco podobného přihodí, je široko daleko prázdná silnice, takže nikoho neohrozí.

Od té doby jsem se rozhodl, že už pro jistotu nechci auto, které by mne svými možnostmi převyšovalo.

ESP a 4x4 by se mi líbilo, ale to by při mých schopnostech znamenalo, že bych si věřil ještě víc než teď a to by právě nedopadlo dobře.

U moderních aut (a samozřejmě těch dražších) aut, která jsou plná elektroniky, stabilizačních systémů a asistentů by se čistě teoreticky dokázal vybourat vlastní vinou při přiměřené opatrnosti asi jen blb, ale o takových autech si můžu nechat jen zdát (sice z bazarů jsou levnější, ale neměl jsem štěstí na předchozí majitele, takže už jsem potřetí neriskoval - ne že bych nějak srovnával kvalitu ojetých Mercedesů a ojetých škodovek, to ani nejde).
DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět
#58
Jasný, že na hodiny nepotřebuješ 160kW v křižovatce na sněhu...o tom jsem ani nemluvil. Spíš o třeba o situaci, kdy je mokro, dlouhá táhlá a přehledná zatáčka a Ty se rozhodneš předjíždět...sešlápneš pedál plynu na zem, automat udělá kickdown a podřadí na 3. stupeň. Při vytočeném volantu je tohle na mokru pro zelenáče konečná. Zadek se v momentě urve a v rychlosti 100km/h už začátečník nezmůže nic. Tohle se Ti samozřejmě se škodovkou (samozřejmě ani s jinou podmotorovanou zadokolou) nestane, protože to ani na mokrým povrchu (dost možná ani na sněhu) nemá v takový rychlosti už dostatek síly na to, aby to utrhlo zadní kola. Twilightsmile
Definuj auto, které Tě svými možnostmi převyšuje. Rainbowlaugh Já si myslím, že soudný a vyrovnaný člověk s alespoň minimálními vlohami k řízení může bez problémů kočírovat i Lamborghini Countach a nestane se mu vůbec nic. Protože bude mít na paměti, že riskovat nemá význam. A když už se jít vyblbnout, tak si prostě zaplatí na hoďku autodrom (stojí to třeba v Mostu 9 stovek) a tam může vyzkoušet limity a dovednosti vozu. Twilightsmile

Já si taky nemohu dovolit koupit nový auto...tedy vlastně můžu, ale ne takový, jaký potřebuju. Dacia Logan ani Škoda Fabia jaksi dvoutunový vlek tahat nemůžou a obecně to absolutně nejsou auta vhodný na štreky dlouhý 1500-2000km. Proto mi nezůstává jiná možnost, než olítaná vrána vyšší třídy. Raritywink
Jinak se musím přiznat, že jsem měl v drtivé většině případů při výběru ojetiny šťastnou ruku a i když některé měly najeto 600 000 - 1 000 000km, fungovaly to další kilčo naprosto bez problémů. Můj osobní rekordér měl 1 270 000km, když se prodával. Rainbowlaugh Avšak já si pro sebe kupuju auta výhradně v Německu a mám při posuzování vozu jiný kritéria, než většina lidí. Proto si obvykle vyberu dobrý a servisovaný auto na kterým předchozí majitel nešetřil. Twilightsmile
Odpovědět
#59
Citace:Definuj auto, které Tě svými možnostmi převyšuje. Já si myslím, že soudný a vyrovnaný člověk s alespoň minimálními vlohami k řízení může bez problémů kočírovat i Lamborghini Countach a nestane se mu vůbec nic.
Jednou jsem četl na D-fensu článek o chlapovi co si chtěl pořídit Porsche 911 4S, ale pak si raději koupil Boxster, protože u 911 mu prý připadala rychlost kolem 150 ve městě jako odpovídající k zrychlení a brzdám. Rainbowlaugh
Sám z vlastní zkušenosti můžu říct, že kdybych uměl na R6 "dobře" brzdit a celkově ji lépe ovládat, tak mimo obec kolem 130 by byla taky taková normální rychlost vzhledem možnostem motorky.
Nevím jak vy, ale někdy prostě mám chuť za to trochu zatahat (prošlápnout), samozřejmě na silnici, kde má člověk přehled a s vozidlem co k tomu má alespoň trochu předpoklady, což můj Opel ani Mercedes nesplňuje.
Btw jak jste na tom vy? Kolik je pro vás normální cestovní rychlost?
Sezóna v plném proudu Pinkiesmile  
Yamahy burácí.
Suzuki Swiští.
Odpovědět
#60
Záleží na podmínkách, tzn. počasí, stav a povaha silnice i řízeného stroje, momentální nálada, hustota provozu atp. Po městě tak nějak s rozumem, mimo město 100-140, dálnice 150-200.

Když to člověk umí a používá u toho řízení hlavu, tak není čeho se bát.
Get rich or die trying.

Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: