Příspěvků: 4 290
Registrován od: Jul 2012
Hodnocení:
148
(14.12.2015, 08:34)Furry_VlkCZ Napsal(a): https://www.youtube.com/watch?v=ZCeJp33beKE
tohle video řiká všechno
Love and Tolerate neni Bronies vec - bylo to vymysleno na 4chanu a je to spis zhouba, protoze hodne lidi to zneuziva a chteji tim zakryt svoji neschopnost ci kryt sve utoky na jine osoby.
Evropsky Brony fandom je uplne jiny nez zahranicni - byl jsem v Kanade kde je vetsina daberu MLP staffu pokud si dobre pamatuji a jejich organizovanost a zapalenost pro vec je slaba.
Zapadni fandom mozna upada, na druhou stranu, vychodni fandom je na vzrustu! Staci se podivat k nam, do Polska ci treba Ruska - jejich Cony rostou raketovou rychlosti! Rusky BronyCon bude nejvetsim conem v Evrope, pokud se to tak da rici
READ & RAVE !
Fancy some DA?
Attending in 2018: Friendship Fest, Japan, Festival Fantazie, 7. Zimní Karaoke party
Wielder of the BassCanon Mk.VIII !
CZ/SK bronies z.s.
Příspěvků: 4 171
Registrován od: May 2012
Hodnocení:
177
Připadá mi na tom zvláštní jedna věc: každý kritik (ať už čehokoliv) se pomalu stává lidovým hrdinou, protože říkat na plnou hubu a veřejně "Tohle jsi jako těžce po**al! Jako abych neřek, tak tamto se ti teda jako povedlo, ale tohle si vážně, vážně hodně, a jakože když říkám hodně, myslím tím HODNĚ pos**l!". A bude hledat každou možnost, jak tenhle styl vyjadřování obhájit, tady to je "Jsem absolutně upřímný jako AJ, tak co se vám sakra nelíbí!" A následně, když ho ti, na které míří pošlou do háje, začne křičet obvinění ve stylu "Pořád říkáte, že Love and Tolerate a na mě to jako neplatí? To je nespravedlivý, jste pokrytci a nemáte žádný zásady!". Po takovémhle vášnivém a "samozřejmě oprávněně rozhořčeném a co nejhlasitěji najevo dávajícím" se názory dotyčného přestávám zaobírat. Proč?
Prostě proto, že takhle podaná kritika (byť by upozorňovala na skutečně existující problém) má zápornou hodnotu, tedy informace z ní mohou být sice potenciálně užitečné, ale jejich získání za to prostě nestojí. Každého po určité době přestane získávat informace stylem "Popelka" - tedy přebírat hrách a popel, aby z toho něco získal, když existují lepší způsoby získat ty to samé, bez onoho přebírání. To samé platí pro informace či zpětnou vazbu.
Je hrozně zábavné, když tu mnozí vynášejí soudy ohledně "všech bronies" na základě zkušenosti/znalosti, které nepřesahuje jejich nejbližší osobní prostor a vybrané partie z online diskuzí/příspěvků. Mezi bronies existují velké rozdíly, ať už na základě prostředí kde žijí, místní kultury, světonázoru (vlastního, nebo společností v nichž žijí). Zcestoval jsem dost setkání bronies v Evropě na to, abych tyhle rozdíly viděl. Poznal jsem podobně i jiné komunity, kde byly stovky různých lidí, nejen tady v Čechách. Závěr? Lidé jsou různí. Můžou mít různé názory, i když jsou bronies - jediné co nás všechny spojuje je tenhle seriál ve všech myslitelných podobách. Že si jej (stejně jako demokracii, svobodu slova nebo náboženství) vykládá každý po svém, je přirozené, stejně tak jako fakt, že i v tomto ohledu budou vždycky existovat třecí plochy. Dokud existuje respekt a vzájemná ohleduplnost, tak to může fungovat i s velice odlišnými názory a pohledy - což je jedna ze známek vyspělosti (či dospělosti chcete-li) jedinců tvořících fandom či jakoukoliv společnost.
Bylo pro mě s podivem, že i jako pro odpůrce R34/gore nebyl problém se i o těhle tématech bavit s některými lidmi dost ohleduplnými a tolerantními (pár takových je i tady, ale jsou to spíš výjimky). Protože ti lidé byli sice upřímní, ale taky ohleduplní s jistou dávkou společenského taktu. Což se v prostředí online zas tak často nestává, protože zneužívání a ohýbání pravidel proti jejich původnímu účelu se pro některé stalo prostředkem k dosažení cílů. A když k tomu dojde, tak se k tomu alibisticky dodává "však to bylo podle pravidel, co se vám nelíbí?". A pak se hrozně diví, že je nikdo nebere vážně, protože stejně jako oni si i druhá strana najde způsob, jak se proti tomu bránit. Sice se pak strhne řev na téma omezování svobod, ale po zvážení všech pro a proti se (zcela v duchu prvního ohnutí pravidel) reaguje.
Tenhle fandom je jako celek výjimečný, ale mnoho jedinců není. Takže od jisté doby rozlišuju, velmi individuálně, ať už brony, nebo ne. Aktuálně to znamená, že koukáme na stejný seriál a máme potenciálně něco společného, na čem se dá stavět. V drtivé většině případů to funguje. A těch pár trollů, nebo těch, kteří se nedovedou kultivovaně vyjádřit (ať už pro to mají jakýkoliv důvod) se prostě dá ignorovat, v krajním případě zabanovat, jednoduše proto, že jsou pro svou celkovou zápornou hodnotu snadno nahraditelní někým mnohem užitečnějším (na internetu se jich vyskytuje dost).
Každý s kým se potkávám, včetně cizinců, nebo bezdomovců, které potkávám na cestě do práce, má by default pozitivní přínos třeba jen proto, že se s ním dá prohodit pár slov o tom, jak se daří a popřát ať se daří. Je to hodnota, kterou má každý bez ohledu na to, čím nebo kým je. V okolí mám i dost lidí, kteří se mnou nesouhlasí, já nesouhlasím s nimi a při vzájemných hodnoceních na sobě nenecháme jednu suchou nit. Ovšem jsme dost kultivovaní a nepřekračujeme určité hranice - když najdeme na nějaké téma společnou řeč, tak se shodneme a když neřešíme zrovna život vesmír a vůbec, užíváme si společnou pohodu. Když se někdo chová bezohledně, tuhle hodnotu prostě ztratí a v tu chvíli je bezcenný, nebo obtěžující a skončí to buď u ignorance nebo obranné reakce na zbavení se toho opruzu. Protože proč bych se dotyčným zabýval, když můžu dělat něco užitečnějšího?
tl,dr: Svět zajímá jenom to, co od tebe může získat - to není myšlenka z mé hlavy viz. článek na tohle téma (tak schválně - kolik kritiků [ne]projde přes první odstavec?), nicméně je zatraceně pravdivá. Než se začne někdo čertit, jak strašně pokleslé to je, dodám jen ,že se tam taky říká, že "To, co děláš, nemusí být výdělečné, ale musí to pomáhat lidem" a "Na tom, co je uvnitř, záleží, jen když tě to přiměje něco dělat".
Princess Luna: Everypony has fears, Scootaloo. Everypony must face them in their own way. But they must be faced, or the nightmares will continue.
Rainbow Dash: It feels good to help others get something they always wanted but never had. Almost as good as getting it yourself.
The Last Rebel... still alive
Příspěvků: 205
Registrován od: Oct 2014
Hodnocení:
11
Ono lidovým hrdinou bude kdokoliv kdo se odváží říct věc kterou si lid myslí nahlas (I když to nijak extra nesouvisí s tvým text wallem musel jsem na to poukázat) I jestli je ta věc tak irelevantní jako příklad který si napsal.
100 lidí 100 chutí, ne každý brony je dokonalý prototyp, někdo si jen hraje a vyhovárá se , jinej si zvyšuje ego .. jak jsi napsal.
Příspěvků: 2 047
Registrován od: Oct 2014
Hodnocení:
80
No kdyz ma nekdo v hlave seno, ani Love and Tolerate mu nepomuze. Ja tohle heslo beru hlavne tak, ze musim mit rad a tolerovat i ty, kteri tvrdi, ze je to blbost a byt uprimny jako AJ, neznamena rikat kazdemu cokoliv mi vleze na jazyk a jit za kazdou cenu do konfrontace. Znamena to umet se uprimne sverit s nejakym problemem priteli nebo priteli uprimne rict, ze neco dela spatne, nebo ze mi na nem neco vadi, ale samozrejme tak, abych mu tim neublizil a nebyl z toho konec pratelstvi. Ostatne opravdovy kamarad pochopi dobre a uprimne myslenou kritiku.
"Ale já jsem nevyrostla ve stodole. Jen jsem se tam narodila a prožila většinu dětství." Applejack
Moje literární tvorba
Love and Tolerate
Příspěvků: 631
Registrován od: Sep 2014
Hodnocení:
40
(14.12.2015, 13:12)Black Napsal(a): 100 lidí 100 chutí, ne každý brony je dokonalý prototyp, někdo si jen hraje a vyhovárá se , jinej si zvyšuje ego .. jak jsi napsal. Nikto nie je dokonalý a celý život sa musíme učiť A tak nejak by to povedala aj Twi.
"It does not matter where you go and what you study, what matters most is what you share with yourself and the world." Princess Twilight Sparkle
"I wanted to remind you that through hard times, one of the greatest gifts you can give is letting your light shine for others." Princess Celestia
"Nech se bráti proudem mysli, tam kde řeka snů do reality se vlévá a nech své oči utrápené, plně otevřené a hleď na krásu té hvězdy šesticípé" Drake Damage
"No you can't give up your laughter 'cause you're scared of a little pain." Autumn Blaze
Příspěvků: 4 171
Registrován od: May 2012
Hodnocení:
177
(14.12.2015, 13:12)Black Napsal(a): Ono lidovým hrdinou bude kdokoliv kdo se odváží říct věc kterou si lid myslí nahlas (I když to nijak extra nesouvisí s tvým text wallem musel jsem na to poukázat) I jestli je ta věc tak irelevantní jako příklad který si napsal.
Aha, takže spíš takové ty obecné věci, co kolují ve formě drbů a jsou sugestivně nasírací hlavně pro ty, kterým se to hodí do světonázoru aka "politici kradou" (nebo zahraniční varianta "Češi kradou") či "očkování způsobuje autismus" nebo "chemtrails konspirace"... Většinou podloženo tím, že je to všechno přece jednoduchý, není důvod aby s tím byl problém. Asi nejsem příliš lidový, protože si nedovedu představit, že bych svoje názory prezentoval bez toho, abych je měl něčím rozumným fakticky podložené a ani tak si nejsem jistý, že jsem se nespletl.
Který mnou uvedený příklad je podle tebe irelevantní?
Citace:100 lidí 100 chutí, ne každý brony je dokonalý prototyp, někdo si jen hraje a vyhovárá se , jinej si zvyšuje ego .. jak jsi napsal.
Nikdo není dokonalý, ale rozdíly existujou a často nejsou ani malé, ani zanedbatelné.
Princess Luna: Everypony has fears, Scootaloo. Everypony must face them in their own way. But they must be faced, or the nightmares will continue.
Rainbow Dash: It feels good to help others get something they always wanted but never had. Almost as good as getting it yourself.
The Last Rebel... still alive
Příspěvků: 315
Registrován od: Jan 2013
Hodnocení:
7
(14.12.2015, 09:59)Jamis Napsal(a): No to dost těžko říká všechno nejdřív si stěžuje, že upřímnost se vytrácí a že "Love and Tolerate" (jak jak bylo míněno, že musí být vzájemné), nefunguje a pak se rozčiluje nad tím, že k němu je někdo upřímný - tak jistě. Na základě popsaného zážitku v USA extrapolujeme na bronies na celém světě. le LOL.
on si tam nestěžoval na to, že na něj někdo byl upřímný, ale že on sám byl upřímný a dostal za to hate. Jen pro ujasnění, každopádně, sem to tu zas rozmíchal.
"Well, look at you.
I thought you were wiser, but I thought wrong!
Tis a terrible pity. Like a moth flittering towards a flame."
-Knight Lautrec of Carim
Příspěvků: 1 230
Registrován od: Jun 2012
Hodnocení:
81
To není ale problém jen brony fandomu: spousta lidí si myslí, že "upřímnost" jim dává prostor být netaktní a diví se, když je za to ostatní zjezdí. Upřímnost a kritika je namístě všude, ale jde o to, jak se podá. Když člověk trochu přemýšlí, vždycky může být konstruktivní a taktní.
Příspěvků: 4 171
Registrován od: May 2012
Hodnocení:
177
Dobře, jen to přeformuluju - dotyční se taky zachovali upřímně: prostě ho poslali do háje, že je to nezajímá. V tom je taky upřímnost, ne? A najednou je z něj nespravedlivě osočený mučedník, který díky (nejen tomu) svůj názor přijme za univerzální pravdu a rozšíří jej na fandom na celé planetě. V zápětí se toho chytí další, kterým se to hodí do krámu (ačkoliv informace mají nejspíš jen z tohohle videa) a mohou to někomu na druhém konci světa omlátit o hlavu jako nezvratný fakt. Taky... proč se vlastní názory tak často zaměňují za fakta, i když nejsou relevantně podložené?
Smutné na tom je, že se za Element of Honesty dost často schová hulvátské či bezohledné chování všiml si někdy někdo, že by se AJ chovala jako hulvát? I ty rozpory, na které naráží (převážně s Rarity) se snaží vyjadřovat upřímně, ale kultivovaně.
Je fakt tak hrozně moc chtít po někom, aby svůj nesouhlas dával najevo civilizovaným taktním způsobem (jakože: nezaměňuju fakta a vlastní dojmy, vysvětlím důvody...) a ne tak, jak činí naše mainstream sdělovací prostředky, čili záměrně formuluju tak, abych vyvolal nasr**ou reakci? Je to vážně tak hrozně těžký, nebo je to jen známka toho, že za to druhá strana v diskuzi prostě nestojí?
Princess Luna: Everypony has fears, Scootaloo. Everypony must face them in their own way. But they must be faced, or the nightmares will continue.
Rainbow Dash: It feels good to help others get something they always wanted but never had. Almost as good as getting it yourself.
The Last Rebel... still alive
Příspěvků: 263
Registrován od: May 2012
Hodnocení:
10
Bude zlo?
Prominutím schvaluješ to, co jsi prominul a souhlasíš, aby se to stalo znovu.
Člověk by si měl nechat zajít chuť na vracení facek, dokud není schopen si sehnat drátěnou rukavici.
Spravedlnost je víc než vztah.
|