Nedoceněná ano, ale nemyslím, že by byla neznámá. V době, kdy na ní v Levelu a podobných vycházely rencenze, tak jí znal každý, byť jí třeba nikdy nehrál (zvlášť staří 3D pařmeni, ti musí povinně znát všechny tehdejší 3D střílečky). Ale důvodů proč se moc neujala mezi širokou veřejností je několik:
- stejně jako i jiní tehdejší konkurenti byla docela náročná na železo (640x480 se ne každému na jeho udýchané 486 podařilo rozhýbat - a stejně jako Quake, i tyto hry vypadají v LowRes, zvláště se těmi barvičkami, poněkud divně)
- příliš složitá (stejně jako u her typu terminator: Sky Net nebo Daggerfall, které navíc používají enginy, které jako kdyby si ze System Shockova oka vypadly), což tehdejší uspěchaní lidé, kteří se potřebovali odreagovat, ocení spíše až zpětně
Pokud si potřebujete vyblbnout nervy, spíš sáhnete po Doomovi, kterého profrčíte za 20 minut epizodku a nebo si během hodinky dáte 200x do držky v DM - určitě nezapnete Warcrafta 2 ve dvou (to je někdy operace na hodiny a hodiny
).
Ze stejného důvodu má dneska Doom více fanoušků než Quake, Duke Nukem 3D nebo Descent.
By mne zajímalo, která hra byla víc populárnější, jestli Wolf3D nebo Doom. Dle logiky by mělo platit, že čím jednodušší hra, tím úspěšnější (hergot Pong, to pařil celý svět!
).
(05.12.2014, 19:06)Macaman Napsal(a): jo ta muzika v SS je skvela - elektronika jak ma bejt
A zvláš se měli lidi, kteří v té době oproti obyčejnému FM prdítku, které Sound Blastery měly, měli kartu s General MIDI (nebo později s XG)..
Rozdíl:
FM vs GM:
https://www.youtube.com/watch?v=v9snl7f5oms
XG:
https://www.youtube.com/watch?v=UODyfKhdyQg