Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maturita 2015
#61
(06.05.2015, 22:23)Empík Napsal(a):
(06.05.2015, 16:52)Jamis Napsal(a): Proč ten, kdo řve, že se nechce na střední učit věci, kterou mu budou v reálu "k ničemu", nejde na jinou školu? Proč vůbec chce maturitu? Když chce být dobrý ve svém oboru, tak ať jde svojí cestou - na rozdíl od minula ty možnosti dneska jsou: ať jsou to soukromé školy, nebo certifikační kurzy. K čemu potřebujou takoví lidé maturitu, která znamená určitou úroveň všeobecného vzdělání? Není to náhodou zas jenom kvůli tomu, že potřebujou papír na svoje znalosti?

Ano, jen kvůli tomu papíru jsem školu neopustil v prváku Rainbowlaugh
Já vím, že bych se toho v učnáku naučil z oboru stokrát víc, ale choďte z něj na vysokou Pinkiecrazy A na vesnici zas těch alternativ moc není. O soukromé škole tu nevím a o certifikačním kurzu slyším dnes poprvé...i když nebude to to, čemu na pracáku říkají rekvalifikace?

No tak chceš papír, který něco předem definovaného znamená, no tak musíš splnit to, co znamená Pinkiesmile že ti to k ničemu nebude? No tak buď získej jiný papír, nebo se s tim smiř Rainbowlaugh

Znám člověka, který vystudoval ČVUT FJFI s maturitou z učňáku - sice měl trochu krušnější prvák, ale nijak extra výrazně. Všechno je to jen o schopnostech a ochotě  se učit.

Tys nikdy neslyšel o certifikačních zkouškách? Eh... no používají se pro to různé názvy - řidičák je třeba taky certifikační kurz/zkouška (kde certifikátem je řidičský průkaz), ať už jde o jakýkoliv stroj. Třeba v mém případě jde o věci typu CNA, RouterOS, SharePoint nebo Exchange - v podstatě jde o to, že firmy vyrábějící jisté produkty (Cisco, MikroTik, Microsoft... a tuna dalších) k tomu co vyrábí pořádají kurzy, jak s tou či onou technikou/technologii zacházet, které jsou zakončený zkoušku z probírané látky (a zatím všechny, které jsem absolvoval, nebyly žádná fraška). Když se pak ucházíš o práci, má zaměstnavatel daleko větší jistotu, že danou technologii/techniku zvládáš, než v případě např. VŠ diplomu.

(07.05.2015, 01:10)Foxtrot Napsal(a): Njn, ten papír je docela důležitý. Bez něj na ČVUT neberou.

To neberou - ale představa, že se na VŠ budeš učit jenom věci, které ti k něčemu budou je naivní. Navíc se probírá spousta věcí, kterým v danou chvíli ani pořádně rozumět nemůžeš Pinkiesmile no máš se holt nač těšit...

(07.05.2015, 06:49)Baterka Napsal(a): Většina gympláků..... je skupna ********* ******.  (Ano mám k nim averzi. A je to můj názor. )
Pokud vím tak povinný okruh literatury si sestavuje češtinář sám.
Například my jsme v něm měli pěkné množství fantasy (Naše prof. byla fanouškem)
I tak neznat například Lustiga je trošku divné.

A mě bude někdo vyčítat netoleranci Rainbowlaugh nesoudím lidi nikdy podle papíru, ale pode toho co umí a jací jsou.

Citace:Jamis: dneska potřebuješ papíry na všechno.  Někteří si v tom libují.

Všude rozhodně ne - pro spoustu lidí je papír jen berlička při prokazování znalostí. I když jistě - mnozí na něj stále dají. Otázka pak je, co v takto získaném zaměstnání na základě papíru budeš dělat.

Na druhou stranu, když papír nemáš, musíš se víc snažit a když jsou za tebou vidět výsledky, jsi pro potenciálního zaměstnavatele mnohem cennější.

Citace:Studoval jsem/studuji keramiku, matiku jsem tam opravdu nebrali. 
Takže mi naprosto vadí to srovnávání  u maturity jak gymplu a odborné školy. 
Protože to jsou dva jiné vesmíry. 

Souhlas. Tam třeba tolik potřeba není, i když základy (tzn. počty, nikoliv matematiku) by imho měl znát každý, protože v životě počítáš něco počítáš Ajsmug viz. následující tématické video:



Jeden takový postřeh k maturitám na závěr: dost často dneska zaznívají názory, že by vás škola měla učit věci, které jsou potřebné pro život, jak si třeba zařídit hypotéku. Jop, proč ne - finanční gramotnost a třeba základní přehled zákonů se hodí. Otázka je, jestli to má smysl, když se ty podmínky/zákony tak rychle mění. Většina věcí, které se ve škole učí totiž nepodléhá turbulentním změnám (historii už nikdo nezmění, třeba jen upřesní, jazyk se nevyvíjí tak rychle, většina poznatků přírodních věd probíraných na ZŠ/SŠ je stále stejná). Tohle se většina lidí učila mimo školu, samostudiem a zkušenostmi, případně od rodičů.
Princess Luna: Everypony has fears, Scootaloo. Everypony must face them in their own way. But they must be faced, or the nightmares will continue.

Rainbow Dash: It feels good to help others get something they always wanted but never had. Almost as good as getting it yourself.

The Last Rebel... still alive
Odpovědět
#62
Je pravda, že se to rychle mění, ale nějaký základ by se neztratil. V zahraničí jsem už několikrát zahlédl trend, že škola vyučovala "Life 101" předmět, kde se zabývali tematikou jednání s úřady, vyplňováním pár základních žádostí a formulářů, placením daní, tvorbě rozpočtu pro domácnost a podobně. Myslím si, že něco takového, by se úplně neztratilo.
Cynik, pokrytec, ignorant, flegmatik, egoista. To jsou mé klady. Mám však i zápory.

Když vás uprostřed noci vzbudí syčící kozí lebka co seskočila z nočního stolku a utekla na pavoučích nohou, bude se vám spát mnohem lépe když zjistíte, kam to sakra zalezla.

Se stim smiřte
Odpovědět
#63
Yay, tak máme vlákno.

Začnu nějakými dojmy.

První test byla slohová práce (anglický jazyk).
Druhá část byla celkem hloupá. Nepodařilo se mi zároveň vejít se do rozsahu a ukázat aspoň trochu zajímavou myšlenku. Výsledkem opravdu měl být dopis na úrovni zálkadní školy? Skončil jsem u komprmisu (rozsah přetáhlý jen trochu a jednou jsem ukázal trochu zajímavější gramatickou konstrukci).
V první části jsem s rozsahem bojoval snad ještě víc. Článek o Jamisovi takhle krátký sna být nemohl.


Státní matematiku jsem si vůbec nevybral. Přišla mi tak trochu zbytečná, když mám školní a plus.

Pak jsme psali češtinu.
Z didaktického testu nějak moc dobrý pocit nemám. Pallas Athénu i Jidáše jsem věděl, ale u autorů jsem si jist nebyl. A cítím se teď fakt jako vůl. Hrabala díky pábitelům snad určit špatně nešlo. Kunderu jsem také věděl. Ale pak jsem tápal. Inu měl jsem víc studovat.
Slohová práce byla fajn. Psal jsem úvahu Sen o nesmrtelnosti. Mám pocit, že mnoho mých spoluuvažovačů se nechalo zmást názvem a místo o myšlence nastíněné v úryvku psali obecně o nesmrtelnosti. Na to jsem si dával pozor, ale zato jsem se po přečtení si své práce celkem zděsil jisté filosofie, kterou nevyznávám, ale která z té práce začínala trochu vykukovat. Uvidíme.

No a poslechový a didaktický test z jazyka anglického byl dost snadný.


Uvidíme (matematika plus). Pokud uspěji, budou ústní zkoušky.
Love and tolerate
Odpovědět
#64
tydlitele: jesli si dal Jidase tak to das Twilightblush
OT - aby nedoslo k nejaky mejlce - zdravi vas gymplak Rainbowlaugh
"Ale já jsem nevyrostla ve stodole. Jen jsem se tam narodila a prožila většinu dětství." Applejack

Moje literární tvorba 

Love and Tolerate
Odpovědět
#65
Rainbowlaugh
Odpovědět
#66
Tak jsem si jen tak zkusila doma didakťák z ČJ a vyšlo mi 42 bodů (dobře, 40 bez Jidáše, ale asi bych ho věděla i tak). Není to zas tak hrozné jak jsem čekala, největší problém u mě byla otázka 24 (Fuks, Lustig atd.), jelikož tohle období jsme ještě neprobrali.
Odpovědět
#67
@tydlitele:
No, já jsem uvažoval o nesmrtelnosti a jejím psychickém vlivu na člověka v případě, že je nesmrtelný sám a v případě, že je nesmrtelné celé lidstvo a na konec jsem přihodil několik cool hlášek, jako třeba "Co má začátek, má i konec.", kterou jsem si vypůjčil z Matrixu Rainbowlaugh.

Doufám, že jsem v takovém případě psal o čem jsem měl Rainbowlaugh

@Jamis:
Jo, jsem zvědav, kdy mě vyhodí Rainbowlaugh
Odpovědět
#68
Taky jsem si teď pro srandu králíkům zkoušel ten didakťák, stejný výsledek jako Monique
Cynik, pokrytec, ignorant, flegmatik, egoista. To jsou mé klady. Mám však i zápory.

Když vás uprostřed noci vzbudí syčící kozí lebka co seskočila z nočního stolku a utekla na pavoučích nohou, bude se vám spát mnohem lépe když zjistíte, kam to sakra zalezla.

Se stim smiřte
Odpovědět
#69
Ono jde o to, že ve stresu člověk přečte půlku věcí blbě, aniž by si toho všiml, ale nemá jak to zjistit, poněvadž musí chvátat dál, aby mu něco neuteklo. :/

Odpovědět
#70
(07.05.2015, 20:08)Foxtro Napsal(a): No, já jsem uvažoval o nesmrtelnosti a jejím psychickém vlivu na člověka v případě, že je nesmrtelný sám a v případě, že je nesmrtelné celé lidstvo

Kopíráku Rainbowlaugh
No já to měl na 3 části. Přemnožení lidstva a následnou válku má stejně spolužák, který shodou okolností seděl hned za mnou. Tak jen čekám, kdo mi ukradl brzdu pokroku v podobě nechávání věcí na poslední chvíli Pinkiecrazy
Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: