Jo, v
malování se toho dá udělat celkem dost, ale musíš dodržovat určitá pravidla. Důležitá je znalost chování jednotlivých komponent programu.
Některé štětce dělají antilaliasing
Co to znamená? Aby byla čára přirozenější, není definována jako oblast s přesně vyplněnou specifickou barvou, ale na okrajových bodech, kde zasahuje její vektor, dojde ke smíchání její barvy s barvou podkladu. Výsledkem je pro tebe "nepředpokládaná barva".
Vybarvování přebarvuje jen specifickou barvu
To znamená, že nemá adaptivní přebravení dané barevné složky. Vyspělejší programy umí zasahovat při vybarvení právě do antialiasingu a nahradit například bílou barvu tou přebarvenou, ale
malování to neumí. Výsledkem zkombinování antialiasingu a vybarvování je to, že jsou vidět bílé stopy na okrajích obrysových čar.
Jak s tím bojovat?
Pokud chceš používat malování, doporučuji ti dělat obrysové čáry tenkým štětcem bez antialiasingu, kterými vymezíš tvar. Neboj se použít i jinou barvu, než jakou chceš použít jako obrysovou. Potom proveď vybarvení a pak vezmi štětec, který antialiasing používá, a přejeď jím obrysovou čáru. Tím dosáhneš jemného přechodu do pozadí i do vybarvení a vypadá to mnohem líp.
Prakticky tím budeš dělat to, co malíři. Nejdřív vybarvíš velké plochy a teprve potom se vrhneš na detaily. Je to mnohem praktičtější.
A "drobný" dodatek - neboj se dělat
postprocesing. Když zmáčkneš ctrl a zaroluješ kolečkem, tak si zazoomuješ/odzoomuješ. Tím se ti zpřesní tvoje práce, protože se můžeš poprat i s jednotlivými pixely. Neboj se používat kapátko (volba barev) a pracuj i s jednotlivými pixely. Já třeba často dělám to, že si štětcem máznu do základní barvy a kapátkem pak vybírám barvu, která se mi hodí a tou opravuji detaily. Mázanec pak samozřejmě přemažu do původního stavu.
Jo a neboj se používat výraznější obrysy
Ale obecně se dá říct, že práce v malování je strašná piplačka. Pokud jsi lenivější, je lepší použít jiný program. Tuším, že tu na to je nějaké jiné vlákno, kde se to rozebírá.