Hodnocení tématu:
  • 5 Hlas(ů) - 3.8 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spisovatelský Workshop
#31
No doufám, že to nikdo nevezme moc vážně.
To že se nám dialogy lépe čtou, protože jsou jednoduché, je dvojsečná zbraň. Na jednu stranu máte chytlavý dialog, ale na druhou stranu se z toho vytrácí ta krása uměleckého textu...

Zlatí Strugačtí.
Odpovědět
#32
Je dobré mít to vyvážené, kde je třeba popisovat, mít tam popis, kde je třeba to trochu zrychlit, případně by se to tam hodilo, tak tam dát dialog
“Where must we go… We who wander this Wasteland in search of our better selves?“ The First History Man
"Přátelství může trvat jen mezi dobrými lidmi." Cicero
Vir Ilustris

Odpovědět
#33
No zdá se mi, že se poslední dobou prosazuje maximální jednoduchost a důraz hlavně na samotnej příběh. Nevim jestli se objevuje tolik ukecanejch autorů, že provokujou takovou reakci, nebo je to celkovej trend.
drunken mantis grabs your ass
Odpovědět
#34
Já osobně jsem začala nevědomky psát věci, ve kterých se víc mluví (mnohdy i na celou stránku), než popisuje. Ono to vlastně IMO není potřeba, když to "za vás udělá" ta postava.
Odpovědět
#35
Jo jo. Ono stačí si přečíst pár divadelních her. Kupodivu to funguje i bez těch herců jen na papíře. A to jsou (mimo pár poznámek ke scénám) jenom samý dialogy :-)
drunken mantis grabs your ass
Odpovědět
#36
Napsat povídku s 90% dialogů není žádný kumšt. Myšlenku sděliš, ale nečte se to dobře.
“Where must we go… We who wander this Wasteland in search of our better selves?“ The First History Man
"Přátelství může trvat jen mezi dobrými lidmi." Cicero
Vir Ilustris

Odpovědět
#37
To už je, bych řekla, věc vkusu. Jak třeba Zmok zmínil divadelní hry, ty čtu ATT a mnohdy jsou lepší, než "normální" stories. Rainbowlaugh
Odpovědět
#38
Příběhy kde se člověk musí v úvodu prokousat několika desítkami stránek popisu, nejsou zábaným čtením a v tomhle má přímá řeč výhodu. Bohužel bez těch popisů to mnohdy nejde. Sice se v dialozích skrývá hodně, ale nedokáží dobře vystihnout atmosféru, či situaci, spíše ji lépe podbarví.

Ano, divadelní hry jsou psány převážně v dialozích, ale to je úplně jiný žánr. Navíc se dost věcí uvádí v poznámkách a ještě dost zjednodušeně (např. že se postava klepe, vyšiluje, tančí atd.).
"You want dubbing quallity? Bah! It´s the quantity what earns money!"


Odpovědět
#39
Hlavní účel divadelního scénáře je, aby se podle něj dalo hrát divadlo, a přesto se dobrý scénáře překvapivě dobře čtou. Člověku se do cesty neplete nic jako "řekl", "odpověděl", je tam prostě jméno a dvojtečka. Dokonce jsem četl povídky, který byly kvůli tomuhle soustředění na přímou řeč psaný jako divadelní scénář, ikdyž se nepočítalo s tim, že by se zinscenovali.

Je to samozřejmě jen jeden z mnoha způsobů jak něco napsat. Každej funguje trochu jinak a souhlasim s tim, že se nehodí pro všechno.
drunken mantis grabs your ass
Odpovědět
#40
Úžasné. Po přečtení dokumentu "jak psát" se mi chce dělat následující věci : dopsat tento post a pak se odnaučit psát, vynalézt stroj času a pak žít s neandrtálci.
Why is friendship magic? Because magic doesn't exist.

The deepest solace lies in understanding.

Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)