02.02.2015, 09:57
O tom systému od Nintenda jsem se poprvé dočetl až v článcích pana Rybky, ale třeba právě jeden z prvních systémů, navíc kompatibilní i s rukavicemi byl představen někdy kolem roku 96,97(?). Myslím, že to bylo v pořadu "Za hranice roku 2000". Bylo to těžké, drahé, ubohé rozlišení, takže o to lidi ztratili zájem. Přece jenom, kdo by si koupil domů pro zábavu systém za desítky tisíc dolarů, že?
Mohlo by se zdát, že potom byl dlouho klid po pěšině. Ale už někdy kolem roku 98, 99 (nebo tak nějak) jsem si na Invexu vyzkoušel levnější variantu - brýle se sluchátky. Bylo to bez snímání pohybu hlavy, ale rozlišení to mělo větší a nebylo to těžké. Dala se na tom hrát tehdy relativně nová hra Motocross Madness a vypadalo to docela zajímavě. Nicméně po použití mi šly oči trochu šejdrem a to jsem člověk, který s 3D nemá problémy.
Měl jsem to štěstí, že na lanku, kterou pravidelně pořádáme, jeden z organizátorů přinesl Oculus ve verzi 720p. Do té doby jsem byl tak maximálně na půlnočním promítání Avatara, nebo zkoušel hrát Minecraft v anaglyphu. Právě s Avatarem měl jeden kámoš šílený potíže, takže se na film dokoukal v rozmazaným režimu. Naproti tomu s oculusem problém vůbec neměl. Já už jsem si to jenom užíval. Pamatujete si na doby, kdy jste hráli UT99 320x200? Vážení, 720p je bezva a nemá chybu.
Takže z mého pohledu už jenom zbývalo počkat si na uvolnění do prodeje. Zvlášť když byly tak příznivé zprávy o ceně. Přitom mě napadlo mnoho zajímavých způsobů použití. Hraní her a prohlížení zámků jsou jedna věc, ale představte si třeba, že máte robota, který má dvě kamerky, jež se orientují dle vaší vůle. To už vypadá zajímavě jak pro armádu, tak pro záchranáře a dá se tak dělat i zábava (co takhle se stát poníkem v reálném světě? ).
Stejně tak, pokud zapojíte zařízení podobné kinectu, můžete interagovat s vnějším světem. Jak by vypadal takový larp? To by mohla být taky docela sranda. Vezmete obraz vnějšku, pomocí identifikátorů označíte kamarády, přetáhnete je texturama, uděláte si proti sobě umělou skřetí armádu, střílíte virtuálními zbraněmi... Už žádné špejly s hadrem na konci. A to vše za zdravého pohybu.
A pak přišel Hololens od Microsoftu. Najednou mám příšerné, ale neskutečné dilema. Musím si vybrat mezi Oculusem pro hard-core hraní s plným vtažením do virtuální reality nebo Hololensem pro larp a kostičkování atd atd...
Cítíte to dilema? Problém už není o tom, jestli to bude, ale co si vybrat jako první, protože nepochybuji, že časem si našetřím na obojí. Navíc předpokládám, že výsledkem uvedení Hololensu se vývoj Oculusu "uspíší", takže obě zařízení přijdou na trh víceméně ve stejný okamžik.
No, ať to bude, jak to bude, jestli upřednostňujete sestřelování letadýlek ve War Thunderu, nebo radši venčíte svého virtuálního poníka cestou do práce, máme se na co těšit a je skvělé, že se toho dožijeme. Konečně .
Mohlo by se zdát, že potom byl dlouho klid po pěšině. Ale už někdy kolem roku 98, 99 (nebo tak nějak) jsem si na Invexu vyzkoušel levnější variantu - brýle se sluchátky. Bylo to bez snímání pohybu hlavy, ale rozlišení to mělo větší a nebylo to těžké. Dala se na tom hrát tehdy relativně nová hra Motocross Madness a vypadalo to docela zajímavě. Nicméně po použití mi šly oči trochu šejdrem a to jsem člověk, který s 3D nemá problémy.
Měl jsem to štěstí, že na lanku, kterou pravidelně pořádáme, jeden z organizátorů přinesl Oculus ve verzi 720p. Do té doby jsem byl tak maximálně na půlnočním promítání Avatara, nebo zkoušel hrát Minecraft v anaglyphu. Právě s Avatarem měl jeden kámoš šílený potíže, takže se na film dokoukal v rozmazaným režimu. Naproti tomu s oculusem problém vůbec neměl. Já už jsem si to jenom užíval. Pamatujete si na doby, kdy jste hráli UT99 320x200? Vážení, 720p je bezva a nemá chybu.
Takže z mého pohledu už jenom zbývalo počkat si na uvolnění do prodeje. Zvlášť když byly tak příznivé zprávy o ceně. Přitom mě napadlo mnoho zajímavých způsobů použití. Hraní her a prohlížení zámků jsou jedna věc, ale představte si třeba, že máte robota, který má dvě kamerky, jež se orientují dle vaší vůle. To už vypadá zajímavě jak pro armádu, tak pro záchranáře a dá se tak dělat i zábava (co takhle se stát poníkem v reálném světě? ).
Stejně tak, pokud zapojíte zařízení podobné kinectu, můžete interagovat s vnějším světem. Jak by vypadal takový larp? To by mohla být taky docela sranda. Vezmete obraz vnějšku, pomocí identifikátorů označíte kamarády, přetáhnete je texturama, uděláte si proti sobě umělou skřetí armádu, střílíte virtuálními zbraněmi... Už žádné špejly s hadrem na konci. A to vše za zdravého pohybu.
A pak přišel Hololens od Microsoftu. Najednou mám příšerné, ale neskutečné dilema. Musím si vybrat mezi Oculusem pro hard-core hraní s plným vtažením do virtuální reality nebo Hololensem pro larp a kostičkování atd atd...
Cítíte to dilema? Problém už není o tom, jestli to bude, ale co si vybrat jako první, protože nepochybuji, že časem si našetřím na obojí. Navíc předpokládám, že výsledkem uvedení Hololensu se vývoj Oculusu "uspíší", takže obě zařízení přijdou na trh víceméně ve stejný okamžik.
No, ať to bude, jak to bude, jestli upřednostňujete sestřelování letadýlek ve War Thunderu, nebo radši venčíte svého virtuálního poníka cestou do práce, máme se na co těšit a je skvělé, že se toho dožijeme. Konečně .
Elevea zdejší, Elevea webový
Ten, kdo historii nezná, je nucen ji opakovat. Ten, kdo historii nemaže, je nucen ji vysvětlovat.
Sborník, sborník, sborník!
Ten, kdo historii nezná, je nucen ji opakovat. Ten, kdo historii nemaže, je nucen ji vysvětlovat.
Sborník, sborník, sborník!