Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Star citizen vs Elite: Dangerous
#17
Mám sice jen Elite a o SC jsem nezavadil víceméně ani pohledem na video, ale...

Co se týče SC, tam se právě bojím toho, že při honbě za dokonalostí hrozí strašná zdržení. Proinvestováno je tam dost a proto bych se nebál, že celý projekt skončí. Spíš vnímám neskutečnou rozvleklost postupu. Mám dojem, že Elite i SC byly oznámeny víceméně ve stejnou dobu. Momentálně to vypadá tak, že Elite vyšel nedodělaný a neoptimalizovaný (ze začátku byl skutečně neskutečně zabugovaný), zatímco SC prakticky nevyšel.
OK, takže Elite vyšel. Co vlastně nabízí? Zaprvé pro hráče otřesný model financování. V tenhle okamžik si asi říkáš: WUT? Rainbowderp . Celestiižel, je to tak. Sice kvůli novým hráčům zlevnili základní hru ze čtyřiceti Liber na třicet, ale očekává tě nákup nového datadisku, pokud si budeš chtít zajezdit po planetách. A to nebude levné. Jenom preorder bez bety stojí čtyřicet Liber.
OK, finance jsou jedna věc, ale jak to vypadá ve hře?
Hra je na první pohled ohromující. Když se poprvé vzneseš ze základny, zapojíš warp a ozve se "Frameshift drive charging" (a můžeš slyšet třeba friendshift, což tomu dodává šťávu Twilightsmile ), je to nezapomenutelný zážitek, stejně jako když si to zopakuješ třeba jen při pozdějším testu s Oculus Rift.
Nutno podotkout, že celá hra je dělaná na efekt a neustále vyžaduje tvoji přítomnost. V EVE si běžně při cestování galaxií lidé odbíhají na kafe, ne-li přímo na oběd. Tady to neplatí. Pilotova přítomnost je vyžadována neustále. Nebezpečí hrozí prakticky pořád a pokud si nedáš pozor, snadno se ti stane, že tě nějaké NPC sestřelí v tvé nepřítomnosti. Proto když si odcházíš na záchod, je lepší hru hodit do menu.

Co se týče herního stylu, jsou tu prakticky jen dva. První je Letka. Prostá kooperace při likvidaci nepřátel, pirátů a podobně. Dle mého názoru je to to nejzábavnější, co momentálně v Elite je. Rozhranní komunikace je dělané přesně na míru a má takřka dokonalou funkčnost, takže na rozdíl od ostatních her tady vyloženě doporučuji používat ingame voice systém. Letka hráčů ve stíhačkách mastící si to skrz pole asteroidů a ničící o dvě třídy silnější lodě je něco, co se prostě musí zažít.

Pak je tu single. Dělat průzkum je dobrý do okamžiku, než narazíš na systém, kde jsou od sebe dvojhvězdy vzdálené 600 AU. To si potom dáš půlhodinovou pauzu ála Ultima Online, kdy prostě loď letí a ty si děláš něco jiného. Když skenuješ zbytečně pásy asteroidů (které jsou logicky nejsnazší způsob těžby, ale odměna za jejich průzkum je nulová), dá se to přehlédnout. Že nejdou vyfiltrovat v menu a nezobrazovat, takže neustále překáží při průzkumu, je věc druhá.
Při těžbě se buďto koušeš nudou, nebo tě furt někdo otravuje. Piráti nejsou dost aktivní a ani nejsou taková hrozba, aby se ti vyplatilo mít poblíž kamaráda ve stíhačce. Zároveň to není tak výnosné, aby se mu vyplatilo platit (ne že by to šlo). Určitou míru zábavy poskytuje sbírání šrotu. Tedy než se dozvíš, že všecko, co vezeš, prostě na normálním trhu neprodáš a budeš platit mastné pokuty, než narazíš na normální pirátskou stanici s černým trhem. Je přece logické, že většina pirátských stanic černý trh nemá, že? Běžný život na pirátské stanici je totiž nejspíš plný popíjení rumu a vyprávění historek z dálného vesmíru (sarkasm). Celestiižel, žádný z těchto pěkných pluginů ještě nebyl zaveden.
Co se týče blízkého vesmíru, máme tu osm frakcí. Většina broníků je předpokládám u Aisling Duval, protože vypadá jak ztělesnění Luny v lidské podobě. Za hraní ve frakcích se dají vydělat slušné peníze, ale má to i nevýhody - člověk je potom velmi snadným terčem pro sestřelení bez důvodu. Rozhodně ale před přidáním se do nějaké frakce doporučuji zaletět k Zemi a prohlédnout si sluneční soustavu (Sol).

V Elite mi chybí nějaké věci. Například pěkně udělané questy. Mise, které tam jsou, mi přijdou strašně odfláknuté. Je vidět, že byly šité horkou jehlou a dle metody "funguje to, nesahat" se jim asi už nikdo věnovat nebude. Soundtrack se ohraje. V roce 3300 není možná ani vizualizace pomocí avatarů. Tvorba postavy se omezuje na to, jestli pilot bude nebo nebude mít prsa. Přitom první věc, kterou jsme s kamarádem v letce dělali, bylo přiblížení lodí na vizuální kontakt "z očí do očí". Chybí možnost najít své další lodě v počítači aktuální lodě (nebo jsem na ni ještě nenarazil). Proč musím přistát, abych se podíval, kde mám svůj další majetek, mi hlava nebere. O možnosti "výhodně" prodat nějakou svoji loď kvůli ukliknutí nemluvě.
Celkově mi vadí i prázdnost vesmíru. Už jenom myšlenka na 150 miliard hvězdných systémů je úžasná. To, že nejsou schopni hráče narvat na "jeden" server, aby se mohli vzájemně potkávat, je věc druhá. OK, tak by byla tlačenice v některých uzlech. Ale to s tím souvisí. Koneckonců to by byl jeden ze způsobů, jak zařídit rozptyl. Když ale během hraní v celkem exponovaných zónách nepotkáte živou duši, to už je na zamyšlení. Hra nabízí něco jako singleplayer, kde máte vlastní instanci. OK. Ale když se přesunu do mutliplayeru a stejně nikoho živého nevidíte, je to opravdu smutné.
Nenech se zmást. Elite je dobrá hra. Ale není to holt dokonalá hra. Předpokládá se, že SC bude velmi silnou konkurencí. Nejspíš i bude. Ale kdy k tomu dojde, to je druhá otázka. V tenhle okamžik asi neexistuje propracovanější vesmírný simulátor, který se dá normálně hrát, než Elite.
Elevea zdejší, Elevea webový
Ten, kdo historii nezná, je nucen ji opakovat. Ten, kdo historii nemaže, je nucen ji vysvětlovat.
Sborník, sborník, sborník!
Odpovědět


Příspěvků v tématu
Star citizen vs Elite: Dangerous - od Miky - 18.10.2015, 15:21
RE: Star citizen vs Elite: Dangerous - od Elevea - 19.10.2015, 09:54

Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 3 host(ů)