Tak s Mr.Desolatorem se fakt jako spolujezdec jezdit nebojím i když to na té dálnici hrne jak řízená střela
Rychlost podle mě problém není, spíš jde o zkušenosti řidiče.
Měla jsem kdysi šéfovou, která se bála úplně všeho, v obci jezdila 30, pro jistotu nepředjížděla, zmatkovala a když se lekla, tak dupla zničeho nic na brzdu nebo udělala jiný naprosto nepředvídatelný a nelogický manévr. Přiznám se, že té bych v zájmu bezpečnosti ostatních ten řidičák sebrala...
You didn't choose the thug life. And the thug life didn't choose you either.
It's no problem for me, but it's a problem for you.
Já bych řekl, že existuje něco jako přiměřená rychlost, přičemž pro každou sestavu (řidič+vůz) vychází jiný číslo.
Musím se ale přiznat, že čím jsem starší, tím jsem opatrnější. 200km/h si už troufám opravdu jen v noci v Německu na dálnici. V ČR a SR končím tak nějak u 160. Mám řidičák 13 let, za tu dobu jsem naflákal přes půl mega, ledaccos zažil s autama od Aleka 2141 až po Maserati Quattroporte 3.2....mám rád rychlost a jezdím vcelku svižně, ale prostě mám poslední dobu větší respekt a víc si uvědomuju, co vše se může stát ve zlomku vteřiny.
U 300E-24 jsem maximálku ani nezkoušel...roztáh jsem to na asi 210 (to tam bylo rychle), pak už jsem měl strach. V techničáku je vmax 237km/h, ale pochybuju, že s tím autem pojedu někdy tak rychle.
Maximálku jsem snad u ničeho nezkoušel vyjma Opla, kde jsem se na ni neúmyslně dostal. Mercedes nemá smysl hnát, u XTčka kolem 140 se začíná divně chovat přední kolo, i když těch udávaných 170 by se dalo, ale ne moc příjemně no a u R6 tak možná někde na okruhu, protože 300 za provozu je celkem o hubu. Otec mi jen vyprávěl o tom, že když na ní letěl přes 250, tak už mu i dálnice připadala úzká.
Sezóna v plném proudu
Yamahy burácí.
Suzuki Swiští.
15.12.2014, 10:35 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 15.12.2014, 11:09 uživatelem Martin. Edited 4 times in total.)
(13.12.2014, 11:40)Pony-Motronic Napsal(a): Definuj auto, které Tě svými možnostmi převyšuje.
Protože bude mít na paměti, že riskovat nemá význam.
Škoda Fabia jaksi dvoutunový vlek tahat nemůžou a obecně to absolutně nejsou auta vhodný na štreky dlouhý 1500-2000km.
Asi prakticky každé auto, které má víc jak 60 kW.
To mám na paměti tak první 2-3 roky. Pak jaksi přestanu auto "šetřit", takže je lepší, když se mohu spolehnout, že alespoň jeden ze dvojice řidič-auto bude mít "rozum". Občas se stane, že má člověk den blbec, a byť si může snaži jezdit klidně a vyrovnaně, nemá záruku, že mu něco nepřelítne přes nos a neudělá nějakou hloupost.
Naštěstí jsem takovou situaci ještě nemusel a řešit, a ani nechci, takže raději mám slabší nová auta, než silná bazarová, kde by hrozilo, že bych to přehnal (když jezdíš s autem celou dobu na max. výkon, nemělo by už překvapit. Pokud máte silné auto a jezdíte celou dobu umírněně, a pak se byť jen jednou neovládnete, je malér - je fajn si otestovat schopnosti na autodromu, nebo jak to dřív dělávali kluci např. na kluzištích, ale tam máte dost prostoru a nemotají se vám tam chodci). Neříkám, že bych si možná jednou nezašel na nějakou dráhu se silnějším autem, ale ty peníze raději vyhodím za užitečnější a trvalejší věci, a vyblbnu se na počítači v NFS než abych to přenášel na silnici. Nikde není psáno, že bych dovedl jezdit i se silným autem, ale tady není na místě pokoušet věci.
Je pravda, že mini autíčka by se samozřejmě nedala použít na tahání 2t zátěže (byť v dřívějších dobách se občas mihl hrdina s malým autíčkem, za kterým táhl obří obyťák), ale když na to přijde, vyspat se v nich dá i na štrece dlouhé 4400 km (ostatně, když to zvládli kluci v Traboších, tak můžeme i my ostatní).
(14.12.2014, 14:47)Miky Napsal(a): Btw jak jste na tom vy? Kolik je pro vás normální cestovní rychlost?
Ve městě 50 km/h, pokud není povoleno víc a dá se to (někdy je tam napsáno 30ka, a je to vedle školy, v ostré zatáčce - tam by jel víc jak 20 jedině cvok). Zase někdy jsou na zabití ony "vesnice duchů", kdy jedete 2 minuty od značky obec ke značce konec obce, a nenarazíte ani na 1 dům, a nebo tolik oblíbené úseky mezi obytnými částmi obce, kde je 400 m silnice v poli, nikde nic a samozřejmě rychlost omezena na 50 km/h, kterou když dodržíte, tak budete zdržovat i projíždějící traktory.
Mimo obec 80-90 km/h je celkem pohodová rychlost. Jsou teda úseky, kde to není šířkou a rovností ani tak silnice, jako spíš přistávací runway, a tam by se klidně 110-120 km/h hodila, a nemohu říct, že bych vždy 90ku dodržoval.
Na našich dálnicích se bez rizika úhony stejně víc jak 130 km/h jet nedá (což je nějakých 140-145 km/h tachometrových) - velmi dobrý kostitřas je D11 HK-Praha (kromě toho, dálniční známka je dost drahá parkovací karta, a kolikrát hraničí s jistotou, že když bych jel do Prahy po staré 611, budu tam dřív než po dálnici, kde se nikdo neobtěžuje odklánět provoz před 5 km kolonou - pak zjisíte, že jste 40 minut stáli kvůli nehodě, a dalších 30 minut jste jeli třicítkou, protože kde kdo se samozřejmě musel na tu nehodu důkladně podívat).
V zahraničí paradoxně nikdo (až na pár vyjímek) přes 130 km/h moc nejezdí (zatím pro české řidiče znamená většinou déšť příkaz "jeď jako prase", na německých dálnicích směr jih-sever jedete kolikrát stovkou a jste nejrychlejší; alespoň teda tak to bylo před asi 5-6 lety, doba se mohla změnit).
(14.12.2014, 16:24)Azuliana Napsal(a): Měla jsem kdysi šéfovou, která se bála úplně všeho, v obci jezdila 30
Já dost často s oblibou říkám, že 1/3 nehod způsobuje stav vozovky (náladí, výmoly, nepřehlednost a s tím částečně související "nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky", asi jako že bycho měli čekat že na silnici první třídy se v zatáčce vynoří výmol jako prase a nebo vám z vedlejší silnice, kam není vidět, vyjede povolenou rychlostí druhé auto, protože vás taky nemělo šanci vidět), další 1/3 způsobují agresivní řidiči a zbytek ti, co jezdí zase extrémně pomalu (a jejich oblíbená výmluva: "jestli vám vadí, že vás zdržuju, měl jste jet z domu dřív" - aha, takže já budu každý den trávit zbytečně na silnici delší čas jen kvůli "neohleduplnosti" ostatních lidí? Neříkám, ať nejedou, ale ať alespoň uhnou proboha)
15.12.2014, 15:59 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 15.12.2014, 15:59 uživatelem Pony-Motronic. Edited 1 time in total.)
No když bych to měl říct na plnou hubu, pak to řeknu asi takhle: Většina řidičů v ČSSR jsou arogantní, nespolupracující a nepředvídatelní burani a nejhorší ti ve vozech jako Renault Scenic apod. :-D
Moje auto snov je Lancia Stratos HF z roku 1974. Motor je V6 2,4 litra z Ferrari Dino 246GT a má to zhruba 270 koní (poníkov?), no niektoré verzie majú až 395 koní (tie na rallye). Prikladám aj fotku:
Pre mňa je to krásne auto a mať ho doma by bolo ako stretnúť sa s princeznou Celestiou
Veru krásny stroj. Kde sú doby, keď Lancia vyrábala autá, čo za niečo stáli...
Potom to už šlo dolu vodou a mám pocit, že dnes už okrem malého modelu Ypsilon pre domáci trh nevyrába nič. Upravený chrysler nepriniesol úspech (ani sa tomu nečudujem)...