26.03.2015, 12:38
Právě, za 25 000 dolarů je "pouze" trailer k něčemu. Ale je docela sranda, že za jednu obyčejnou epizodu MLP bych si já pořídil v Jablunkově menší vilu s hektarovým pozemkem
Až seriál skončí...
|
26.03.2015, 12:38
Právě, za 25 000 dolarů je "pouze" trailer k něčemu. Ale je docela sranda, že za jednu obyčejnou epizodu MLP bych si já pořídil v Jablunkově menší vilu s hektarovým pozemkem
27.03.2015, 15:36
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 27.03.2015, 15:38 uživatelem Discordian. Edited 1 time in total.)
ad Martin: No, co jsem to tak proletěl... jak se tu řeklo, epizoda MLP stojí aspoň 150k, epizoda anime stojí dle toho článku 145k, to ještě nevypadá tak drasticky.
Pak jsou tam ty upřesnění, že ta epizoda anime je o třetinu delší než epizoda MLP, to je fakt, ale taky záleží, jaké anime to je, protože jsou jak anime, které jsou nakreslené šíleně detailně a propracovaně a také jsou anime, které jsou nakreslené poměrně... nedostatečně, takhle to udává nějakou orientační cenu, ale jen bůh ví, jakému standartu ta cena odpovídá. Ale ze samého závěru článku a některých komentářů tam naopak vyplývá, že je to spíš kritika toho, jak se na těch kreslířích šetří a jsou nedostatečně platově ohodnoceni. V tom kontextu bych to asi nebral, že MLP je "tunel To máme dražší pracovní sílu, drahé počítačové vybavení, licence na software pro komerční použití jsou mastné neskutečně... tam se toho dokáže ztratit dost.
Cynik, pokrytec, ignorant, flegmatik, egoista. To jsou mé klady. Mám však i zápory.
Když vás uprostřed noci vzbudí syčící kozí lebka co seskočila z nočního stolku a utekla na pavoučích nohou, bude se vám spát mnohem lépe když zjistíte, kam to sakra zalezla. Se stim smiřte
27.03.2015, 15:36
až seriál skončí tak nebudu mít důvod k žití snad jen bych to sjel od začátku
zase ♕Pinkie L♥vers♕
♕Regio L♥vers♕
27.03.2015, 15:43
Decoy: b) je spravne
"Ale já jsem nevyrostla ve stodole. Jen jsem se tam narodila a prožila většinu dětství." Applejack
Moje literární tvorba Love and Tolerate
27.03.2015, 15:50
Macaman no když to říkáš tak to asi bude pravda ale možnost A si nechám v záloze
♕Pinkie L♥vers♕
♕Regio L♥vers♕
27.03.2015, 16:32
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 27.03.2015, 16:52 uživatelem Martin. Edited 1 time in total.)
(27.03.2015, 15:36)Discordian Napsal(a): To máme dražší pracovní sílu, drahé počítačové vybavení, licence na software pro komerční použití jsou mastné neskutečně... tam se toho dokáže ztratit dost. Já vím, některé klasické animáče (viz. http://lineboil.com/how-much-does-an-ani...sode-cost/ ) stojí ještě mnohonásobně víc (protože jde o ruční animaci - a taky to ukazuje na poněkud rozdílné ceny na východě a západě: ne nadarmo se dost vedlejších prací zadává do Koree). Ale abych nebyl úplně OT, tak vzhledem ke zde zmíněným cenám se bojím, že příští generace, ať už bude vypadat jakkoliv, má minimální šanci na to, aby byla tvořena ruční animací (samozřejmě nepočítám s tím, že by šlo o inkoust, ale spíš o digitální 2D ruční animaci), takže nám zbývá buď pokračování ve Flashi a nebo CGI (zajímavý by mohl být pokus s 2D CGI - jestli znáte https://www.youtube.com/watch?v=Ah976u_3BXc Papermana ). Tam by měla být výhodná cena (jako pro CGI lowend seriály) a přitom příjemný vzhled připomínající klasické "živé" animáky z minulého století.
27.03.2015, 17:46
(27.03.2015, 16:32)Martin Napsal(a): Pokud jde o ten článek, jo, to tam zaznělo, ale mě šlo spíš o vypíchnutí toho rozdílu, že ve FIM žádní kreslíři (natož armáda rozkreslovačů) nejsou a že čistě po stránce animace mi ta částka přijde poněkud přehnaná. A kdo sou prosim te tato jmena? Sabrina Alberghetti Andy Bartlett Francisco Avalos Alex Basio Sherann Johnson Lih Liau Jim Miller Raven Molisee Kenny Park Tom Sales Jocelan Thiessen Sam To Scott Underwood Nicole Wang Mike West Marshall Fels Elliott David Wiehe Nabie-Ah Yousuf Robin Mitchell Mike Gilbert Nicole Gauss Kora Kosicka Rebecca Dart Ted Wilson Phil Caesar Dave Dunnet ... atd. Ref. Source: http://mlp.wikia.com/wiki/Crew Ti vsichni delaji rucni praci, kresleni na papir atd., staci se podivat na jejich praci, draft, samply a prototypy. Martine, nez tu budes zase vypravet ty sve "story", prosim te, venuj nejaky cas precteni a vyhledani si informaci. Proc myslis, ze te ma tolik lidi v Ignore listu... Licence na software jsou v dnesni dobe uctovane rocne... Nejsou jiz staticke ale tzv. cloudove, pujcovaci. Trh se zmenil na service providery misto na produkt s distributory. (Ref.: Adobe, Microsoft Office, nase firma..) Ohledne konce MLP, nedavno jsem cetl Investicni dokumenty Hasbra ohledne S3 a duvod, proc S3 mela jen polovinu epizod je to, ze v te dobe bylo vse 100% cilene na cilovou skupinu a jakozto deti nepotrebuji neustale nove ale mohou se nekolikrat podivat na stavajici dil, jechz v tu chvili bylo pres 52ks coz je hodne. Bylo to jedno z uspornych a zaroven velmi vynosnych opatreni od Hasbro. (Ref.: Investment relations Hasbro 2013) READ & RAVE !
Fancy some DA? Attending in 2018: Friendship Fest, Japan, Festival Fantazie, 7. Zimní Karaoke party Wielder of the BassCanon Mk.VIII ! CZ/SK bronies z.s.
27.03.2015, 18:07
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 27.03.2015, 18:13 uživatelem Discordian. Edited 1 time in total.)
Jo, Korea. To dá rozum, že co můžou, to outsourcují tam, kde je levnější pracovní síla. To si můžeme připomenout s tím Amazonem v ČR, jak sem přijeli a s velkou slávou začali slibovat -AŽ- o něco nižší mzdy, než za jaké už jim tam v Německu nikdo nechce ani utřít podlahu. Tak už to na světě je. Ale určitě bych netvrdil, že MLP nemá kreslíře. Určitě jsi viděl to promítání storyboardů a tak dále, to nedělali 3D animátoři. Každá lokace, každý objekt, každý děj... to se první načrtne ručně a teprve až když se z těch náčrtů určí co půjde kam a jak to má teda finálně vypadat, jde to do počítače. Jo, ta vize budoucnosti, to bude Cel Shading. To je hlavně o způsobu stínování a vykreslení, to naroubuješ skoro na všechno. Najde se ale i dost lidí, kterým to vadí. Třeba u Borderlands, které to používá, jsem narazil na hodně lidí, kteří na to remcali, že když je to 3D, tak to má vypadat jako 3D a ne jako komiks.
Cynik, pokrytec, ignorant, flegmatik, egoista. To jsou mé klady. Mám však i zápory.
Když vás uprostřed noci vzbudí syčící kozí lebka co seskočila z nočního stolku a utekla na pavoučích nohou, bude se vám spát mnohem lépe když zjistíte, kam to sakra zalezla. Se stim smiřte
27.03.2015, 18:21
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 27.03.2015, 19:37 uživatelem Martin. Edited 15 times in total.)
Mírné nedorozumnění, ale pod slovem kreslíři a rozkreslovači jsem měl na mysli (když už jsem mluvil o klasické animaci) anaglické funkce "inbetweeners". Správnější asi mělo být slovo "fázaři".
Vím, na co narážíš, ale Storyboard Artists, Location Designers skutečně nejsou ty funkce, které jsem měl na mysli. OT: Věř nebo ne, ale v tomto případě jsi mne trochu podcenil. Samozřejmě jsem trávil asi půl hodinu hledáním, kolik stojí licence na Adobe Flash 8 Proffesional a podobné produkty, takže vím, že se to účtuje přes Cloud za zařízení/osobu/uživatele/stanici, atd. kde jsou částky relativně nízké + základ, kde to je cenově někde jinde (řádově tisíce až desetitisíce) - netvrdím, že jsem to dokonale pochopil, abych spočítal celkové náklady, ale studio taky nedělá jen 1 seriál, že? Nicméně v tomto případě (obměna) byl myšlen spíše hardware a ne software. Proc myslis, ze te ma tolik lidi v Ignore listu... Nemám tušení ad epizody: Hm, zvláštní, a já si do teď myslel, že to bylo jen kvůli vedlejší práci na filmu Equestria Girls. No nic, každé nové info se hodí. @Discordian: Mno, tady bude spíš, než že by se na to nesehnali lidi, otázka financí. Myslím, že asi není moc fanoušků FIM, kteří by byly ochotni půl roku pracovat denně na něčem, za co by nechtěli dostat zaplaceno (aneb z něčeho se žít musí). Ale třeba se pletu, a pro některé by to opravdu byla čest. Ale najmout si někoho z venku, to může být pro studio risk (přestane mě to bavit a nechám toho). Rovněž MLP si klidně za nějakou dobu může vydobít takovou reputaci, že se ho vyplatí v příští generaci udělat jako "seriál pro peníze" a ne "seriál jako reklama na hračky". Ale i sám Disney opouští klasickou animaci, a dělá to už dost dlouho, a důvodem jsou, jako vždycky, peníze. Jakmile šlo něco dělat xeroxem, dostali padáka lidé, kteří obtahovali kresby tuží. Jakmile šlo vybarvovat digitálně, kdo myslíte, že to zase odnesl? Profese jako storyboard artisti zůstali, ale místo ostatních přišla armáda techniků a počítačových grafiků. Ne že by tím filmy byly levnější, ale v rámci konkurence musí prostě nějak vypadat (a kdyby se třeba Frozen měl animovat v současné podobě klasickou animací, tak nebude určitě stát "jen" 150 melounů - výjimkou by byli Japonci, to, jak dokážou udělat něco jako je Spirited Away za ani ne 20 milionů, to mi hlava nebere). Proto si myslím, že by do klasické ruční animace, pokud by se nezaplatila, už moc studií (a zvlášť Hasbro u současných poníků) nešlo. Teď budu mluvit za sebe, ale kreslit jeden obrázek a nebo animovat jsou v náročnosti trochu jiné věci. MLP má velký zástup umělců, kteří umí opravdu nádherná díla (viz. první strana Quality Art), ale kdyby to měli namalovat pro 1 minutu 60x až 200x, tak to chce nejen talent, ale i trpělivost. A buďme realisti: čím déle animátor na projektu stráví, tím víc to majetele (studio) bude stát, takže bude trochu tlačit na pilu, aby toho nakreslil co nejvíc a v rámci určitých kritérií za co nejkratší čas (a historie nám ukazuje, že to tak je: ať už jde o G1 nebo o G4 poníky, ony vtipné chybičky, kdy někde něco chybí či přebývá jsou buď důsledek toho, že chybí kontrola a nebo o tom věděli, ale "nemáme čas to za ty prachy opravovat/předělávat"). Druhá možnost proti pronájmu software je zaplatit si programátory, aby napsali vlastní Jde jen o to, kdy se to vyplatí a kdy ne (např. pro Pixar). S tím HW, to taky hovoří spíše proti možnosti ruční animace u budoucí generace. Protože dokud nenakreslíš většinu snímků, neuvidíš plynulost pohybu (někomu stačí představivost, a od toho ostatně storyboardy jsou), kdežto u CGI necháš stanice vytvořit animaci bez stínování, chlupů, atd. a hned máš představu "jo, tady to trochu upravíme/zpomalíme/zrychlíme", atd. Kdežto, když už máš 25 snímků na papíře, a zjistíš, že je třeba tam něco změnit, tak jdou prachy do luftu Jen doufám, že už nejsme moc offtopic. Ono "konec FIM seriálu" se dá řešit jak v rovině "jaký další seriál přijde po něm" a v rovině "co to udělá s fanoušky" a teď tu zatím jedeme spíš o tom prvním. Pokud jde o ten Cel Shading, tak tady samozřejmě hrají velkou roli osobní preference. Ne, že by pro mne byla Flashová animace přímo hnus (mám rád její plynulost, ale vadí mi její sterilita a další věci), ale jsem dítě klasické ruční animace, takže dávám hodně přednost jí, nebo čemukoliv, co jí přípomíná. To, že mám rád dnešní moderní CGI super filmy, to je věc další, zkrátka je to skoro jako živé, hodně barev, efektů, a téměř realistické vzhledy a pohyby. Příběh tam svou roli hraje, ale tady dostává názor dost na frak, asi jako vyzdvihovat hratelnost a porovnávat přitom hry Far Cry 2 a Wolfenstein-3D (ten původní; a to jsem na něm vyrostl). Proto nestále doufám, že budou poníci v něčem podobném, ale zatím to od devedesátých let jde stále k abstraktnější a levnější kresbě/stylu animace. S tím asi nic nesvedeme. Někomu se nelíbí klasická animace, jinému Flash, dalšímu low end CGI (a v jeho očích to pak nezachrání ani příběh, např. má oblíbená Karcoolka nemá moc příznivců), někdo dokonce nemá rád ani nejnovější CGI (nebo mu přijde už ohrané např. v modelech postav). Šťastní asi nebudeme nikdy všichni, a u FIM se dovedeme alespoň tolerovat, že? Přesto budu ale doufat a snít dál, že to možná jednou přijde... P.S.: Jestli má někdo pocit, že svou konverzací zde odháním ostatní diskutující, stačí říct a zmizím (ostatně, o víkendu tu jako většinou nebudu), ale měl jsem pocit, že hlavní původní vlna diskuze ve vlákně už mírně utichla.. (berte to jen jako informační sdělení, nic tím nenaznačuji, nebylo by to první vlákno, odkud jsem se v zájmu většiny "vypařil").
27.03.2015, 19:45
No ono na to ulehčování není anime zrovna nejlépe vybraný kontext. Sice je úžasné, co všechno dokáží namalovat ručně, ale "ulehčování" ve smyslu časté recyklace již dříve použitých obrazů a vytváření poměrně dlouhých smyček jedné animace je pro ten žánr hodně typické
Cynik, pokrytec, ignorant, flegmatik, egoista. To jsou mé klady. Mám však i zápory.
Když vás uprostřed noci vzbudí syčící kozí lebka co seskočila z nočního stolku a utekla na pavoučích nohou, bude se vám spát mnohem lépe když zjistíte, kam to sakra zalezla. Se stim smiřte |
|