Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Až seriál skončí...
#41
Právě, za 25 000 dolarů je "pouze" trailer k něčemu. Ale je docela sranda, že za jednu obyčejnou epizodu MLP bych si já pořídil v Jablunkově menší vilu s hektarovým pozemkem Rainbowlaugh
Temná strana síly
J3rykCZ DeviantArt
Odpovědět
#42
ad Martin: No, co jsem to tak proletěl... jak se tu řeklo, epizoda MLP stojí aspoň 150k, epizoda anime stojí dle toho článku 145k, to ještě nevypadá tak drasticky.

Pak jsou tam ty upřesnění, že ta epizoda anime je o třetinu delší než epizoda MLP, to je fakt, ale taky záleží, jaké anime to je, protože jsou jak anime, které jsou nakreslené šíleně detailně a propracovaně a také jsou anime, které jsou nakreslené poměrně... nedostatečně, takhle to udává nějakou orientační cenu, ale jen bůh ví, jakému standartu ta cena odpovídá.

Ale ze samého závěru článku a některých komentářů tam naopak vyplývá, že je to spíš kritika toho, jak se na těch kreslířích šetří a jsou nedostatečně platově ohodnoceni. V tom kontextu bych to asi nebral, že MLP je "tunel Rainbowlaugh

To máme dražší pracovní sílu, drahé počítačové vybavení, licence na software pro komerční použití jsou mastné neskutečně... tam se toho dokáže ztratit dost.
Cynik, pokrytec, ignorant, flegmatik, egoista. To jsou mé klady. Mám však i zápory.

Když vás uprostřed noci vzbudí syčící kozí lebka co seskočila z nočního stolku a utekla na pavoučích nohou, bude se vám spát mnohem lépe když zjistíte, kam to sakra zalezla.

Se stim smiřte
Odpovědět
#43
až seriál skončí tak nebudu mít důvod k žití snad jen bych to sjel od začátku
zase
♕Pinkie L♥vers♕
Regio L♥vers
Odpovědět
#44
Decoy: b) je spravne Ajsmug
"Ale já jsem nevyrostla ve stodole. Jen jsem se tam narodila a prožila většinu dětství." Applejack

Moje literární tvorba 

Love and Tolerate
Odpovědět
#45
Macaman no když to říkáš tak to asi bude pravda ale možnost A si nechám v záloze
♕Pinkie L♥vers♕
Regio L♥vers
Odpovědět
#46
(27.03.2015, 15:36)Discordian Napsal(a): To máme dražší pracovní sílu, drahé počítačové vybavení, licence na software pro komerční použití jsou mastné neskutečně... tam se toho dokáže ztratit dost.

Já vím, některé klasické animáče (viz. http://lineboil.com/how-much-does-an-ani...sode-cost/ ) stojí ještě mnohonásobně víc (protože jde o ruční animaci - a taky to ukazuje na poněkud rozdílné ceny na východě a západě: ne nadarmo se dost vedlejších prací zadává do Koree).

Jenom bych do té ceny nepočítal až tak moc drahé počítačové vybavení a licence na software. Je pravda, že studio si jeho nákup nechá patřičně zaplatit, ale nekupuje ho každý půl rok znovu, je ale bohužel nejspíš pravda, že většinu nákladů sežerou mzdy grafiků, něco se frkne dabérům (a pokud jde o slavné lidi, tak ti za stovku za hodinu dělat nebudou), pan Ingram taky určitě nepracuje za kus chleba (a ten počet písní se musí nějak projevit) nehledě na nutnost ty písničky v nějakém studiu vytvořit a zahrát, a taky šéfové si musí přeci vozit zadky v nejnovější káře, že? Ajsmug

Ono na ty ostatní věci, jako se na první pohled zdají pro normální lidi ceny za HW nebo licence, pak moc částky paradoxně nezbyde. Stačí si porovnat například 1 epizodu FIM vs. fanouškovské projekty (Snow Drop, Double Rainboom) a hned je vidět, že hlavní rozdíl asi nebude jen v animaci (a tedy i HW a SW nákladech). Taky stačí porovnat, za kolik dokáží např. natočit dokument lidi se štábem (BronyDoc, nebo Brony Tale - byť ten byl o dost levnější) a fanoušci/vysokoškoláci (My Little Obssesion). Čím víc se okolo toho motá lidí, tím větší je vedlejší režie (na druhou stranu je tím zaplacena "záruka", že to nezhebne v polovině vývoje).

Pokud jde o ten článek, jo, to tam zaznělo, ale mě šlo spíš o vypíchnutí toho rozdílu, že ve FIM žádní kreslíři (natož armáda rozkreslovačů) nejsou Ajsmug a že čistě po stránce animace mi ta částka přijde poněkud přehnaná.

Ale abych nebyl úplně OT, tak vzhledem ke zde zmíněným cenám se bojím, že příští generace, ať už bude vypadat jakkoliv, má minimální šanci na to, aby byla tvořena ruční animací (samozřejmě nepočítám s tím, že by šlo o inkoust, ale spíš o digitální 2D ruční animaci), takže nám zbývá buď pokračování ve Flashi a nebo CGI (zajímavý by mohl být pokus s 2D CGI - jestli znáte https://www.youtube.com/watch?v=Ah976u_3BXc Papermana ). Tam by měla být výhodná cena (jako pro CGI lowend seriály) a přitom příjemný vzhled připomínající klasické "živé" animáky z minulého století.

Třeba se dočkáme spousty seriálu v tomto stylu. Většina CGI nástrojů již disponuje možnostmi, jak z CGI modelu, který by vypadal uměle, udělat něco jako ruční kresbu (After Effect, Cinema 4D):

http://bonewire.deviantart.com/art/Nanol...-402754238

a to má výhodu: vypadá to to jako ruční animace, čili je to "teplé" (v původním slova smyslu), ale zároveň plynulé, netrpí to neduhy, jako neschopnost Flashe udělat za stejné peníze 2D animaci i 3D plynulou otočku, a levné (nemusíte simulovat vlasy nebo chlupy kus po kusu, jak byste to museli u dobře vypadající 3D animace dělat, pokud byste nechtěli uděla plastelínu, z toho vyplývá kratší renderovací čas, a z toho i menší náklady na vytvoření 1 dílu).

Bylo by to takové sloučení obou světů: přiznivců Flashe/CGI a klasické animace. Vlk se nažere a koza zůstane celá Pinkiesmile
DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět
#47
(27.03.2015, 16:32)Martin Napsal(a): Pokud jde o ten článek, jo, to tam zaznělo, ale mě šlo spíš o vypíchnutí toho rozdílu, že ve FIM žádní kreslíři (natož armáda rozkreslovačů) nejsou Ajsmug a že čistě po stránce animace mi ta částka přijde poněkud přehnaná.

A kdo sou prosim te tato jmena?

Sabrina Alberghetti
Andy Bartlett
Francisco Avalos
Alex Basio
Sherann Johnson
Lih Liau
Jim Miller
Raven Molisee
Kenny Park
Tom Sales
Jocelan Thiessen
Sam To
Scott Underwood
Nicole Wang
Mike West

Marshall Fels Elliott
David Wiehe
Nabie-Ah Yousuf

Robin Mitchell
Mike Gilbert
Nicole Gauss
Kora Kosicka
Rebecca Dart

Ted Wilson
Phil Caesar
Dave Dunnet

... atd.
Ref. Source: http://mlp.wikia.com/wiki/Crew

Ti vsichni delaji rucni praci, kresleni na papir atd., staci se podivat na jejich praci, draft, samply a prototypy.

Martine, nez tu budes zase vypravet ty sve "story", prosim te, venuj nejaky cas precteni a vyhledani si informaci. Proc myslis, ze te ma tolik lidi v Ignore listu... Facehoof

Licence na software jsou v dnesni dobe uctovane rocne... Nejsou jiz staticke ale tzv. cloudove, pujcovaci. Trh se zmenil na service providery misto na produkt s distributory. (Ref.: Adobe, Microsoft Office, nase firma..)

Ohledne konce MLP, nedavno jsem cetl Investicni dokumenty Hasbra ohledne S3 a duvod, proc S3 mela jen polovinu epizod je to, ze v te dobe bylo vse 100% cilene na cilovou skupinu a jakozto deti nepotrebuji neustale nove ale mohou se nekolikrat podivat na stavajici dil, jechz v tu chvili bylo pres 52ks coz je hodne. Bylo to jedno z uspornych a zaroven velmi vynosnych opatreni od Hasbro. (Ref.: Investment relations Hasbro 2013)
Twilightsmile  READ &  RAVE ! djpon3
Fancy some DA?
Attending in 2018: Friendship Fest, Japan, Festival Fantazie, 7. Zimní Karaoke party
Wielder of the BassCanon Mk.VIII !

CZ/SK bronies z.s.
Odpovědět
#48
Já bych to zase úplně nevylučoval. Vezmeme si ruční kreslení... I tady na fóru je docela dost lidí, kteří dokážou kreslit dost slušně na to, aby je bylo možné pro nějaký takový projekt použít. V Japonsku je to poměrně výraznou součástí národní kultury, takže bych předpokládal, že tam asi "anime" a "mangu" kreslí každý druhý školák a pro spoustu z nich je životním snem se tím živit. Je na to potřeba talent, je na to potřeba hodně cviku, ale začít s tím a dostat se na určitou úroveň nevyžaduje prakticky žádnou větší počáteční investici, což by dle mého názoru mohlo vést k tomu, že takových kreslířů je a může být hodně, což výrazně zvýší konkurenční prostředí a stejně tak srazí cenu té práce.

Na druhou stranu to CGI... kolik tu kolem máme 3D modelářů, animátorů a podobně? Samozřejmě i v tomto ohledu je hodně freeware řešení, počítač má dnes také prakticky každý, takže není problém začít. Pokud ale chceme nástroje, které se používají v těch studiích a jejichž zvládnutí se vyžaduje pro možnost u nich pracovat, už to tak dostupné vždycky není. Hardware je také určité omezení, protože se to mnohem lépe učí tak, že výsledky svých akcí vidíme okamžitě, než když se každý tah renderuje čtyřicet minut. To všechno vidím jako faktory, které dost citelně omezují okruh lidí, kteří se tomu mohou a budou věnovat a dostanou se na potřebnou úroveň, což také prodraží jejich služby. To se do toho určitě taky promítá.

Jo, Korea. To dá rozum, že co můžou, to outsourcují tam, kde je levnější pracovní síla. To si můžeme připomenout s tím Amazonem v ČR, jak sem přijeli a s velkou slávou začali slibovat -AŽ- o něco nižší mzdy, než za jaké už jim tam v Německu nikdo nechce ani utřít podlahu. Tak už to na světě je.

Ale určitě bych netvrdil, že MLP nemá kreslíře. Určitě jsi viděl to promítání storyboardů a tak dále, to nedělali 3D animátoři. Každá lokace, každý objekt, každý děj... to se první načrtne ručně a teprve až když se z těch náčrtů určí co půjde kam a jak to má teda finálně vypadat, jde to do počítače.


Jo, ta vize budoucnosti, to bude Cel Shading. To je hlavně o způsobu stínování a vykreslení, to naroubuješ skoro na všechno. Najde se ale i dost lidí, kterým to vadí. Třeba u Borderlands, které to používá, jsem narazil na hodně lidí, kteří na to remcali, že když je to 3D, tak to má vypadat jako 3D a ne jako komiks.
Cynik, pokrytec, ignorant, flegmatik, egoista. To jsou mé klady. Mám však i zápory.

Když vás uprostřed noci vzbudí syčící kozí lebka co seskočila z nočního stolku a utekla na pavoučích nohou, bude se vám spát mnohem lépe když zjistíte, kam to sakra zalezla.

Se stim smiřte
Odpovědět
#49
Mírné nedorozumnění, ale pod slovem kreslíři a rozkreslovači jsem měl na mysli (když už jsem mluvil o klasické animaci) anaglické funkce "inbetweeners". Správnější asi mělo být slovo "fázaři".

Jinak jsem "samozřejmě" úplně blbej Pinkiesmile

Vím, na co narážíš, ale Storyboard Artists, Location Designers skutečně nejsou ty funkce, které jsem měl na mysli.
Tyto pozice jsou zastoupeny více méně ve všech typech animace, od ruční, přes Flash, CGI, stopmotion, a další. To, že dělají ruční práci (ať už na papír, nebo na počítači, nebo v některých případech modelováním 3D modelů z plastelíny) je náročná práce, ale čistě přímo bohužel není ve finálním produktu vidět (než složitě vysvětlovat, jen nadhodím, že návrh lokace na papír se sice promítne do seriálu, nicméně tu lokaci vytvoří někdo další na čisté louce digitálně, kdežto já měl na mysli lidi, kteří nakreslí klíčové snímky, které už jdou přímo do seriálu - dříve překreslením, později Xerox, ještě později PC, a další skupina lidí - armáda - je rozkresluje do 12/24 fps - což dnes jaksi zastane počítač: animátor vytvoří klíčové snímky a Flash dopočítá zbytek: a u FIM jde v hodně ohledech ještě o knihovní animace: máme chůzi, běh, a díky stejným modelům poníků se v dost scénách aplikují stylem Copy&Paste; snad už je to jasnější - nebude mi snad někdo tvrdit, že tyto funkce ve FIM skutečně jsou...).

Teď použiji dost silné slovo, ale podvědomě "pohrdám" (ve smyslu, že si jich méně vážím) profesemi, kde je něco ulehčeno. Neříkám, že když někdo použije počítač k nakreslení super obrázku, který se mi líbí, že je to špatné, ale pokud ho mám pak srovnat např. s člověkem, který to vytvořil stejně efektně na plátně tužkou a barvami, tak hádej, kdo "vyhraje". V tomto ohledu, ano, lidé pracující na FIM jsou odborníci ve svém oboru, ale kdybych měl přidělit titul "PAN ANIMÁTOR" někomu, tak ne člověku, který skládá předpočítané animace ve Flashi. Je mi líto..

OT:
Věř nebo ne, ale v tomto případě jsi mne trochu podcenil. Samozřejmě jsem trávil asi půl hodinu hledáním, kolik stojí licence na Adobe Flash 8 Proffesional a podobné produkty, takže vím, že se to účtuje přes Cloud za zařízení/osobu/uživatele/stanici, atd. kde jsou částky relativně nízké + základ, kde to je cenově někde jinde (řádově tisíce až desetitisíce) - netvrdím, že jsem to dokonale pochopil, abych spočítal celkové náklady, ale studio taky nedělá jen 1 seriál, že? Nicméně v tomto případě (obměna) byl myšlen spíše hardware a ne software.

Proc myslis, ze te ma tolik lidi v Ignore listu...
Nemám tušení
Nejspíš proto, že jsem drzý, namyšlený, ukecaný, tl;dr;, občas impulzivní a unáhlený, rýpal, empaticky vedle, straším lidi, matematicky a fyzikálně nepřesný, píšu dvoj a více smyslné informace bez vysvětlení nebo rovnou balast, a spousta dalších možných důvodů, které se mi lidi "bojí" říct. A ještě jsem zapomněl, že odháním lidi svou nepříjemností a dost často i sebekritikou, kdy odmítám chválu, a že často nevědomky řeknu/napíšu něco, co hodně lidem "ubližuje". Že ze sebe dělám vola a je mi to jedno. Zapomněl jsem na něco?

Každý si může vybrat dle libosti.

Jako by mi záleželo na velikosti publika...


ad epizody: Hm, zvláštní, a já si do teď myslel, že to bylo jen kvůli vedlejší práci na filmu Equestria Girls. No nic, každé nové info se hodí.

@Discordian:

Mno, tady bude spíš, než že by se na to nesehnali lidi, otázka financí. Myslím, že asi není moc fanoušků FIM, kteří by byly ochotni půl roku pracovat denně na něčem, za co by nechtěli dostat zaplaceno (aneb z něčeho se žít musí).

Ale třeba se pletu, a pro některé by to opravdu byla čest. Ale najmout si někoho z venku, to může být pro studio risk (přestane mě to bavit a nechám toho).

Rovněž MLP si klidně za nějakou dobu může vydobít takovou reputaci, že se ho vyplatí v příští generaci udělat jako "seriál pro peníze" a ne "seriál jako reklama na hračky".
Ale upřímně, kolik % z přítomných, kteří sledují seriál FIM - je jedno kde - do něj také investovali své peníze? Ne nutně předem, taky jedu nejdřív z YT a DVD kupuji až pak).
To bych pak byl dost mimo mísu a možnosti jsou širší.

Ale i sám Disney opouští klasickou animaci, a dělá to už dost dlouho, a důvodem jsou, jako vždycky, peníze. Jakmile šlo něco dělat xeroxem, dostali padáka lidé, kteří obtahovali kresby tuží. Jakmile šlo vybarvovat digitálně, kdo myslíte, že to zase odnesl? Profese jako storyboard artisti zůstali, ale místo ostatních přišla armáda techniků a počítačových grafiků. Ne že by tím filmy byly levnější, ale v rámci konkurence musí prostě nějak vypadat (a kdyby se třeba Frozen měl animovat v současné podobě klasickou animací, tak nebude určitě stát "jen" 150 melounů - výjimkou by byli Japonci, to, jak dokážou udělat něco jako je Spirited Away za ani ne 20 milionů, to mi hlava nebere). Proto si myslím, že by do klasické ruční animace, pokud by se nezaplatila, už moc studií (a zvlášť Hasbro u současných poníků) nešlo.

Teď budu mluvit za sebe, ale kreslit jeden obrázek a nebo animovat jsou v náročnosti trochu jiné věci. MLP má velký zástup umělců, kteří umí opravdu nádherná díla (viz. první strana Quality Art), ale kdyby to měli namalovat pro 1 minutu 60x až 200x, tak to chce nejen talent, ale i trpělivost. A buďme realisti: čím déle animátor na projektu stráví, tím víc to majetele (studio) bude stát, takže bude trochu tlačit na pilu, aby toho nakreslil co nejvíc a v rámci určitých kritérií za co nejkratší čas (a historie nám ukazuje, že to tak je: ať už jde o G1 nebo o G4 poníky, ony vtipné chybičky, kdy někde něco chybí či přebývá jsou buď důsledek toho, že chybí kontrola a nebo o tom věděli, ale "nemáme čas to za ty prachy opravovat/předělávat").

Druhá možnost proti pronájmu software je zaplatit si programátory, aby napsali vlastní Ajsmug Jde jen o to, kdy se to vyplatí a kdy ne (např. pro Pixar).

S tím HW, to taky hovoří spíše proti možnosti ruční animace u budoucí generace. Protože dokud nenakreslíš většinu snímků, neuvidíš plynulost pohybu (někomu stačí představivost, a od toho ostatně storyboardy jsou), kdežto u CGI necháš stanice vytvořit animaci bez stínování, chlupů, atd. a hned máš představu "jo, tady to trochu upravíme/zpomalíme/zrychlíme", atd. Kdežto, když už máš 25 snímků na papíře, a zjistíš, že je třeba tam něco změnit, tak jdou prachy do luftu Twilightoops


Jen doufám, že už nejsme moc offtopic. Ono "konec FIM seriálu" se dá řešit jak v rovině "jaký další seriál přijde po něm" a v rovině "co to udělá s fanoušky" a teď tu zatím jedeme spíš o tom prvním.

Pokud jde o ten Cel Shading, tak tady samozřejmě hrají velkou roli osobní preference. Ne, že by pro mne byla Flashová animace přímo hnus (mám rád její plynulost, ale vadí mi její sterilita a další věci), ale jsem dítě klasické ruční animace, takže dávám hodně přednost jí, nebo čemukoliv, co jí přípomíná. To, že mám rád dnešní moderní CGI super filmy, to je věc další, zkrátka je to skoro jako živé, hodně barev, efektů, a téměř realistické vzhledy a pohyby. Příběh tam svou roli hraje, ale tady dostává názor dost na frak, asi jako vyzdvihovat hratelnost a porovnávat přitom hry Far Cry 2 a Wolfenstein-3D (ten původní; a to jsem na něm vyrostl). Proto nestále doufám, že budou poníci v něčem podobném, ale zatím to od devedesátých let jde stále k abstraktnější a levnější kresbě/stylu animace. S tím asi nic nesvedeme. Někomu se nelíbí klasická animace, jinému Flash, dalšímu low end CGI (a v jeho očích to pak nezachrání ani příběh, např. má oblíbená Karcoolka nemá moc příznivců), někdo dokonce nemá rád ani nejnovější CGI (nebo mu přijde už ohrané např. v modelech postav). Šťastní asi nebudeme nikdy všichni, a u FIM se dovedeme alespoň tolerovat, že? Pinkiesmile Přesto budu ale doufat a snít dál, že to možná jednou přijde...

P.S.: Jestli má někdo pocit, že svou konverzací zde odháním ostatní diskutující, stačí říct a zmizím Ajsmug (ostatně, o víkendu tu jako většinou nebudu), ale měl jsem pocit, že hlavní původní vlna diskuze ve vlákně už mírně utichla.. (berte to jen jako informační sdělení, nic tím nenaznačuji, nebylo by to první vlákno, odkud jsem se v zájmu většiny "vypařil").
DeviantArt & Home, Bronies galerie. Ask me.
Odpovědět
#50
No ono na to ulehčování není anime zrovna nejlépe vybraný kontext. Sice je úžasné, co všechno dokáží namalovat ručně, ale "ulehčování" ve smyslu časté recyklace již dříve použitých obrazů a vytváření poměrně dlouhých smyček jedné animace je pro ten žánr hodně typické
Cynik, pokrytec, ignorant, flegmatik, egoista. To jsou mé klady. Mám však i zápory.

Když vás uprostřed noci vzbudí syčící kozí lebka co seskočila z nočního stolku a utekla na pavoučích nohou, bude se vám spát mnohem lépe když zjistíte, kam to sakra zalezla.

Se stim smiřte
Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: