(13.02.2013, 18:30)Darm Napsal(a): [ -> ] (11.02.2013, 13:57)Grunt Napsal(a): [ -> ]Ale jinak jestli tam byl opravdu celý štáb a tuna techniky, tak máme další místo kde se dalo šetřit. Malé příruční kamery s vysokým rozlišením se použily i v profesionálním trháku a IMHO to vypadalo dobře. Dramaturg, zvukař, osvětlovač, technik…docela by mě zajímalo co tam tak mohli dělat.
Stejně jako Jamise by mě ten film zajímal.
Samozřejmě, i takové filmy existují, povětšinou z řad hororů, teď si vzpomínám na Paranormal activity (i když to je spíše komedie). Jenže to je úplně jiná liga, než dokument.
Už jen s tím, že normální filmy mají scénář, přičemž dokument je jednoduše o dokumentování. Tj. natočení co největšího počtu materiálu (obzvláště na conech, kde se musí točit úplně všechno, protože nikdy nevíš, kdy se něco stane), pak se tím neskutečně složitým způsobem prohrabat, vybrat z toho to nejlepší a s tím pracovat dále. Další věc byla, že všechno použité vybavení po celém světě muselo mít přibližně stejnou technickou úroveň, neboť kvalita záběrů v celistvém filmu se nesmí měnit. Proto dramaturg, zvukař, osvětlovač, technik.
Těch kluků, co to měli na Galaconu na starosti, je mi i celkem líto. Dokážu si představit, kolik práce do toho vložili a pak bylo vybráno jen pár záběrů. Ale přecejen, Gala byla jedna z nejmenších akcí.
Co se týče těch rozhovorů a jednotlivých příběhů, nevím, jestli se jednalo o scénáře, ale přišlo mi to, že leckdy dopředu nevěděli, co se stane... každopádně, sám jsem něco málo natočil a vím, že dopracovat se k použitelnému záběru podle scénáře, obzvláště s lidmi, kteří očividně před kamerou nikdy nestáli, je často téměř nadlidský úkol.
Další věcí jsou rozhovory, ty zahrnují nekonečné množství cestování, vytváření podmínek pro technické zázemí, hoooodně otázek a ve výsledku hodiny a hodiny materiálu na zpracování.
Toliko k velice stručnému popisu námahy do toho vložené.