Bronies.cz

Úplná verze: Auta
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si plnou verzi s příslušným formátováním.
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Když zdechne alternátor, jde většinou o úplně jiný starosti, než pitomý světla, nebo blinkry. Totižto na elektriku dnes v autě funguje všechno. Všechno je řízeno přes elektriku, mj. i zapalování a příprava směsi. Takže až dojde elektrika, nejenže si neposvítíš, ale prostě nepojedeš. Výjimku tvoří prastarý diesely s čistě mechanicky řízeným řadovým čerpadlem, které jedou tak dlouho, dokud je nechcípneš, nebo Ti nedojde palivo. Nepotřebují k činnosti vůbec žádnou elektriku. Mezi osobákama jsou takoví poslední mohykáni vozy W124 vybavené motory OM601/2/3-912. Všechno ostatní i z 90-tých let nějakou elektriku ke svý činnosti nutně potřebuje.
Jinak samozřejmě při poruše dobíjení (a palubním napětí pod cca 11,5V) jako první padají různý podporný systémy jako ABS, ASR, ESP atd., které nejsou pro provoz auta nezbytný a často slušný žrouti energie. Proto se obvykle s kontrolkou dobíjení objeví i kontrolka ABS/BAS/ASR/ESP. Pak už to jde postupně. Při poruše dobíjení doporučuju vypnout všechno, co není pro jízdu nezbytně nutný - t.j. rádio, vzduchotechniku, případný ohřevy/výhřevy, světla, atd., aby energie v baterii vydržela krmit obslužný systémy agregátů co nejdelší dobu. Pinkiesmile
No ono uprostřed noci se ty světla docela hodí Rainbowlaugh. Ale dojela jsem přesně na kilometr (na parkoviště, kde to šlo nechat), o kilák už by to nedojelo. Skákalo to na konci jak hopsací balón Rainbowlaugh. Ale dnes už to stojí v servisu a dostane pořádnou generálku, spojka mi tam taky přijde už trochu podezřelá (nájezd 250k), tak jí taky nechám omrknout.
Jop, přesně tohle se stalo otci v jeho w124. Sice nesvítila světla, ale auto si veselé jelo dál Rainbowlaugh
To mi připomíná, že bych měl brzy vyměnit uhlíky v alternátoru.
Když zdechne auto, tak je to nepříjemné, ale co třeba takovej engine runaway u nafťáků. Rainbowlaugh
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012062402
Koukám, tohle zažil už asi kdekdo Pinkiesmile Mě se to naštěstí stalo ještě u staré škodárny.. dojeli jsme ještě na baterku asi 15 km, jen jsme museli do kopečka vždycky zhasnout, aby to jelo Rainbowlaugh Kupodivu baterka prošla kúrou přes nabíječku a šlapala dál.. Tohle bylo vůbec nesmrtelný auto, když se ucpala tryska, stačilo nahodit do kopce sytič (jinak jste neřídili auto ale žabáka). Současné Picanto, když mu odcházela pro změnu baterka (taky moje blbost, čekat 8 let, jestli ještě vydrží zimu Pinkiesmile )., tak se na +/- 11.5 V ani nesnažilo nastartovat (copak o to, ale centrální zamykání s alarmem mělo kecy).

(01.11.2015, 16:03)Monique Napsal(a): [ -> ]No ono uprostřed noci se ty světla docela hodí Rainbowlaugh.

Jedeme takhle před asi 13 lety s mámou ve Š125L ve 2 ráno, vyjedeme z města, a máma najednou povídá po asi 1 km..: "Zdá se mi, že je něco jinak". Koukáme, a koukáme.. a no jo, my nesvítíme! (musel svítit úplněk jak blázen, jinak si to nedovedu vysvětlit, leda že má máma v očích noční vidění). UPDATE:
Tak jsem se raději zeptal. Prý byl fakt úplněk, bylo to "jen" pár set metrů, a svítila parkovací světla. Vím, že stará škodovka nesvítila zrovna dobře, ale i tak se tomu zpětně dost těžko věří.
Monique: Taky jsem teď nechal udělat na autě pár věcí...začala prosakovat příruba alternátoru (mám altík vodou chlazený), podfouklý výfukový svody, podfouklá vstřikovací tryska a vybitej čep řízení + k tomu výměna oleje a chladicí kapaliny. Náklady na materiál sice směšný, zato práce habaděj. Tak jsem teď musel jezdit benzínovým třílitrem, což se mi vůbec nelíbí, páč každá cesta do práce mě s tou mrchou stojí 3 kila.

czAdamV: Jo, nás to jednou s kamarádem potkalo taky... W124 300D (budiž jí zem lehká - 1 377 000 km). Odešel nám v Německu altík, ale domů (500km) jsme dojeli bez problémů. Rainbowlaugh

Miky: Runaway diesel jsem viděl celkem 3x v životě...ve dvou případech octávka 1.9TDI a v jednom případě nákladní Renault Midlum. Osobně jsem ale na žádným svým autě nezažil.

Martin : Můj brácha má v autě baterku vyrobenou 25. měsíc 1997. Uvedena do provozu s autem 10/1997. Doteď ještě furt drží, což nechápu a kdo by nevěřil, můžu zdokumentovovat. Současný baterky vydrží tak 3-4 roky.
heh konečne niečo čomu aj rozumiem  Rainbowlaugh


akurát sa hrám s tryskami
No jako pár by se jich našlo Pinkiesmile
Z toho videa: Jaguar E-type, Ferrari 458, Ferari 360 Modena, Bentley Continental, Mercedes SLS AMG Rainbowlaugh kdybych si měla "zvukově" vybrat jedno, tak asi vyhraje Modena Pinkiesmile
Stran: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43